Üzleti tippek

Több lábon a piacon

admin

2008. 12. 15. 13:32

„Fontos a gyors reagálás a piaci változásokra, és törekedni kell a tiszta folyamatokra” – vallja Gaszt Attila, a GIA Form Szerszám- és Alkatrészgyártó Kft. cégvezetője.

A GIA Form 100 százalékban magyar tulajdonú cég, amely családi vállalkozásként indult. Tevékenységei: a 3D-s szerszámgyártás, a műanyag-fröccsöntés és a szériaforgácsolás CNC-technológiával. A vállalat a legkorszerűbb gépekkel, robotokkal és 35 fős professzionális szakértő csapattal versenyez a hazai és az európai piacokon. Eddig évről évre 58–60 százalékos forgalombővülést értek el.

Ahogy azt a cégvezető elmondta, elsősorban a kíváncsiság, a megmérettetés iránti vágy, a „hol is állunk a piacon?” kérdése vezette a céget a pályázásra. A kapott auditot igen tanulságosnak találták, amely meglepően bő információtartalommal bírt a cégre vonatkozóan. Egyrészt örültek, hogy az összes szempontból átlag feletti eredményt értek el, másrészt hosszasan elemezték a kritikai megjegyzéseket. Nagyon jó referenciaként szolgálhat a díj – tette hozzá –, és remélik, hogy partnereik többségénél is elismerést vált ki.

A pénzügyi válságról szólva úgy vélekedett: biztos, hogy lesznek vesztesek ebben a szektorban is. Szerinte elsősorban azok mehetnek csődbe, akik csak 1-2 lábon állnak, kizárólag építőipari vagy autóipari beszállítók, illetve azok, akik hitelből finanszírozták vállalkozásukat. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy recesszió idején a működési problémák jobban előtérbe kerülnek, és a problémát mindig a cégen belül kell keresni, mivel a külső tényezők minden versenytársra egyformán hatnak. Ezért úgy vélekedett, ha a szakmai, a technikai és a szolgáltatási színvonal kimagasló, akkor van esélyük a hazai kkv-knak akár még a nemzetközi piacokon való versenyképes jelenlétre is. Fontos azonban, hogy legyenek tartalékok, ne banki finanszírozástól függjenek a cégek. Emellett a gyors, pontos logisztika, egy jól motivált szervezet lehet a nyerő stratégia. Feltétlenül szükséges továbbá a több lábon állás, és törekedni kell az egyedi termékstruktúrára, hogy a szélsőséges piaci körülmények között is fenntartható legyen a folyamatos növekedés.

A cégvezető nem csak elméleteket gyárt a nemzetközi versenyképességről, saját példájukra is joggal hivatkozhat. Miközben ma már globális tendencia, hogy a legkülönfélébb iparágakban a gyártás Kínába települ, mert a távol-keletiek szinte „dobozáron” szállítják a csomagolt terméket, a GIA Form azzal büszkélkedhet: sikerült már kínai beszállítóval szemben is tendert nyerniük.

A cég névjegye

Név: GIA Form Szerszám- és Alkatrészgyártó Kft.
Alapítva: 2003
Cégvezető: Gaszt Attila
Profil: ipar
Árbevétel: 2007-ben 656 M HUF, 2008-ban várhatóan 820 M HUF
Alkalmazottak száma: 35 fő
Működési terület: szerszámgyártás, szériaforgácsolás, műanyag-fröccsöntés
Korábban indult-e az Üzlet & Siker pályázatán? Nem.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Fotó: Vadnai Szabolcs/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.