Üzleti tippek

A rendszer a titok

„A gazdasági válság megtizedeli a vállalkozásokat, de a felelős gazdálkodást mutató cégek megerősödve kerülnek majd ki belőle” –állítja Kovács László, a Pont Rendszerház ügyvezető igazgatója.

Elmondta, először 2007-ben indultak az Üzlet & Siker pályázatán, akkor eredménytelenül, viszont az ingyenesen kapott auditfelmérés sokat segített az üzletmenet fejlesztésén. Rávilágított arra, hogy javítaniuk kell a szervezettségen, és a csapatépítésre kell a fő hangsúlyt helyezniük. Hozzátette: a cég megújulása ellenére sem gondolta, hogy díjat nyernek, bár titkon azért reménykedett a sikerben.

Hogy számít-e a magyar piacon a díjazás? A kis- és középvállalkozások számára nagyon fontos az elismerés – említi az ügyvezető, hisz ez kiváló lehetőséget ad a cégnek a sajtómegjelenésre, az ismertség növelésére. Mint mondta, cégük kétszer is szerepelt korábban a Deloitte Közép- és Kelet-Európa leggyorsabban növekvő technológiai cégeinek 50-es listáján, és úgy látja, a díjak jótékony hatása rögtön érzékelhető az üzletmenetben is.

Recesszió idején az igazán nyerő stratégia az lehet, ha valaki már jó előre felkészül a szűkös esztendőkre, azaz ha tartalékokat halmoz fel. Ez sajnos azt jelenti, hogy nem egyforma starthelyzetből indulnak neki a vállalkozások a recessziónak – akkor, amikor kevesebb a megrendelés, és mindenkinek sokkal keményebb versenyben kell helytállnia. Ugyanakkor ez komoly lehetőségeket is rejt magában – tette hozzá –, hiszen azok a vállalkozások, amelyek nem készültek fel megfelelően, nem fogják bírni a versenyt, s így lehetőséget teremtenek a sikeres és hatékony cégeknek arra, hogy új piacokat szerezzenek meg, és tovább növekedjenek.

A mostani extrém piaci környezetben is lehet esélyük a magyar vállalatoknak a nemzetközi versenyben – vélekedett az ügyvezető igazgató. Kijelentését azzal támasztja alá, hogy a külföldi cégek aktivitása már most érezhetően csökken Magyarországon, visszavonulnak, és a csak legnagyobb piacaikra koncentrálnak. Ez lehetőséget teremt a magyar vállalkozások számára, hogy akár idehaza is bővüljenek és elfoglalják vagy visszafoglalják a külföldiek által birtokolt területeket. Mindehhez szükséges lenne, hogy a nagypolitika ne csak arra koncentráljon, hogyan tud külföldi tőkét Magyarországra csábítani, hanem segítse hazai cégek külföldi terjeszkedését is.

A CÉG NÉVJEGYE

Név: Pont Rendszerház Informatikai és Szolgáltató Kft.
Alapítva: 1996
Cégvezető: Kovács László
Profil: szoftverfejlesztés, IT-rendszertámogatás, tanácsadás, konzultáció, oktatás
Árbevétel: 2007-ben 290 M HUF, 2008-ban 350 M HUF (várható, előzetes adat)
Alkalmazottak száma: 2007-ben 26 fő, 2008-ban 32 fő
Működési terület: Magyarország, Románia
Korábban indult-e az Üzlet & Siker pályázatán? Igen, tavaly.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik