Üzleti tippek

Előremenekülni

Bizonyára sok cégnek kell komoly gondokkal szembenéznie a közeljövőben, viszont a kihívások globális jellege miatt egyre nagyobb esélye is lehet egy cégnek a kilábalásra, ha a világpiacon próbál helytállni – állítja Szakács Ferenc, a CASON Mérnöki Zrt ügyvezetője.

Az 1992-ben alapított CASON Mérnöki Zrt. az Egyesült Államoktól Szingapúrig értékesíti a nagy földrajzi kiterjedésű ipari rendszereken alkalmazott termékeit és szolgáltatásait, köztük a saját fejlesztésű DIWICON technológiát, amelyet világszerte sikerrel alkalmaznak a mobil munkamenedzsment és az ipari rendszerfelügyelet legkülönbözőbb területein – az olajvezetékek szivárgásérzékelésétől kezdve a gázipari automatizáláson és a flottakövetésen át egészen a személyi biztonságvédelemig. A CASON 2006-ban elnyerte az „Europe’s 500”-díjat, ezzel bekerült Európa 500 leggyorsabban fejlődő és legtöbb új munkahelyet teremtő cégei közé.

Meg szerettük volna méretni magunkat, és természetesen az volt a cél, hogy díjazottak legyünk – mondta az Üzlet & Siker pályázatáról, majd azzal folytatta: örülnek annak, hogy egy független szaklap is méltányolja a munkájukat, s jó hírét viszi a cégüknek – bár az auditból nem kaptak meglepő információkat. A díj elnyerése önmagában is fontos – tette hozzá –, de reményeik szerint ennek üzenetértékét a jövőben jól tudják majd kamatoztatni, hiszen egy ilyen díjnak üzenete van az ügyfelek és a konkurensek felé, így jelentős pr-érték is társul hozzá.

Az előremenekülés lehet a nyerő stratégia recesszió idején – hangsúlyozta. Eddig is ezt a módszert alkalmazták: a növekedés egyszerre szükséglet és lehetőség ebben az ágazatban. Most, amikor a finanszírozási lehetőségek szűkössége jelent problémát, a CASON például pályázati úton is minél több forrást igyekszik bevonni. Más szóval: nem bezárkózni kell, hanem olyan területek és ágazatok felé mozdulni, amelyeket kevésbé érint a recesszió. Így például az arab országok felé vagy olyan távol-keleti piacokra, amelyek gazdaságai kevésbé vannak kitéve a mostani válság negatív hatásainak. Azt sem szabad elfelejteni – mondta végül –, hogy a mostani piaci környezetben színvonalas termékkel vagy szolgáltatással, kreativitással, akarással és a változó körülményekhez igazodó, gyors reagálással lehet átvészelni a legnehezebb időszakokat.

A cég névjegye

Név: CASON Mérnöki Zrt.
Alapítva: 1999
Cégvezető: Szakács Ferenc
Profil: ipari adatgyűjtő eszközök fejlesztése, gyártása, telepítése
Árbevétel: 2,5 Mrd HUF
Alkalmazottak száma: 102 fő Magyarországon
Működési terület: Magyarország, Románia, Ukrajna, Oroszország, Franciaország, Szingapúr, Kína, Svájc
Korábban indult-e az Üzlet & Siker pályázatán? Nem.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik