Üzleti tippek

Újabb botrányos Burger King-reklám

admin
admin

2008. 12. 05. 09:13

Bírálják a Burger King amerikai gyorsétkeztető lánc erdélyi kampányát; a kritikusok szerint a durva reklámok támadást jelentenek a romlatlan települések ellen.

A Burger King a második legnagyobb hamburgergyártó az Egyesült Államokban. Hogyan reklámozhatja a cég a termékeit, ha már mindent kipróbált? A válasz: a hamburgereket Erdélyben és a világ más elszigetelt részein tesztelik – írta a The Wall Street Journal.

Szűz szájak

A Burger King Erdélyen kívül például Izlandra, az inuit törzs tagjai közé és a thaiföldi hmong törzshöz is elvitte csúcsszendvicsét, a whoppert, hogy a “szűz szájak” teszteljék a Big Mac-kel együtt, amely a piacvezető rivális, a McDonald’s vezető hamburgere. A Burger King reklámja szerint az erdélyi, izlandi és thaiföldi őslakosoknak jobban ízlett a Whopper. A Burger King reklámjában egy hagyományos helyi téli ruhát viselő erdélyi pár falja az amerikai szendvicseket, és az asszony anyanyelvén közli, hogy a whopper a jobb.

Forrás: AP

Forrás: AP

“Elutaztunk a világ legelszigeteltebb népeihez a legtisztább ízteszt érdekében” – hangzik el a reklámban. Mint Russ Klien, a Burger King globális marketing- és innovációs igazgatója elmondta, “meg akartuk nézni, hogyan teljesít a whopper egy olyan világban, ahol nincsenek reklámok, marketing vagy érzelmi kötődés”. A gyorsétkező lánc reklámcége közölte, olyan helyekre mentek el, ahol az emberek nem ismerik a Burger King vagy a McDonald’s márkát, de még arról sincs fogalmuk, mi az a hamburger.

Amerika bemutatkozott

A The Wall Street Journal cikke szerint azonban az ezen a héten kezdődött reklámhadjárat hamar bírálókra talált. A kritikusok szerint a marketingkampány ízléstelen és kizsákmányoló érzetet kelt. Alan Siegel, a Siegel Gale reklámcég elnöke figyelmeztetett: a Burger King kampányát külföldön úgy értelmezhetik, hogy Amerika durva módszerekkel igyekszik lehengerelni a harmadik világot.

Az Adfreak.comon egyenesen úgy fogalmaztak, hogy a reklám újabb bizonyíték arra, mennyire tájékozatlan az amerikai nép, amit még hangoztat is. A Burger King azzal védekezik, hogy a lehető legnagyobb körültekintéssel jártak el, és a filmezés során tiszteletben tartották a tesztelésben részt vevő embereket és kultúrákat.

Skót menü

Nem ez az első eset, hogy bírálat éri a hamburgerláncot. Nemrégiben olcsó “skót” menüje miatt került a támadások kereszttüzébe.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2013. február 14.
Egy recepciós munkatárs a Microsoft Magyarország Kft. székházában, a főváros II. kerületében, a Graphisoft parkban 2013. február 14-én. A magyar kormány és a Microsoft Magyarország Kft. tavaly decemberben kötött stratégiai együttműködési megállapodást.
MTI Fotó: Bruzák Noémi
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.