Üzleti tippek

A német focimezek a legértékesebbek

A Bundesliga csapatai könyvelhetik el a legnagyobb bevételt mezszponzorációból – derült ki a német Sport+Markt sportmarketing cég legfrissebb adataiból.

A német topligában a szponzorok több mint 100 millió eurót költöttek ilyen típusú támogatásra 2007-2008-ban, ezzel a Bundesliga első alkalommal előzte meg az angol Premier League-t.

Az angol The Times napilap írása szerint a német győzelem elsősorban annak köszönhető, hogy az angol klubok közül többnek is problémái akadtak a szponzoráció terén: a West Ham United támogatója, az XL airlines például csődbe ment, a West Bromwich Albionnak pedig új támogatót kellene találnia. A szakértők szerint az angol fizetőeszköz, a font (euróval szembeni) gyengülése is hozzájárult a Premier League visszaeséséhez.

Élre tört a Bundesliga (MTI/EPA)

Élre tört a Bundesliga (MTI/EPA)

Mindezek ismeretében az sem meglepő, hogy a német Bayern München meze értékesebb reklámfelületnek bizonyult, mint az angol Manchester Unitedé.

A Sport+Markt anyagából ugyanakkor az is kiderült, hogy a hat legnagyobb európai futballpiacon a támogatók összességében kevesebbet költöttek mezszponzorációra 2007-2008-ban, mint azt megelőzően. A cég adatai szerint a korábbi 405 millió euró helyett a vizsgált időszakban 393 millió értékben jelentek meg reklámok a mezeken.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik