Üzleti tippek

A marketing marketingjét tervezik

Kommunikációs kampányt tervez a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) annak érdekében, hogy a jelenleginél objektívebb kép alakuljon ki a marketingről, az általa kiváltott hatásokról.

A marketingszakma népszerűsítését azért tartja szükségesnek az MMSZ, mert az emberek érzékelik ugyan a marketing növekvő jelentőségét, de nincsenek tisztában a marketingesek tevékenységével, és így nem lehetnek tisztában annak hasznosságával sem. Ez derült ki a szakmai szervezet felkérésére a GfK Hungária által készített közvélemény-kutatásból.

Az 1.000 fős, országos reprezentatív mintán, személyes megkérdezéssel felvett vizsgálat válaszadóinak csaknem kétharmada úgy vélte, hogy nőtt a marketing jelentősége az elmúlt években. A válaszadók közel harmada a reklámtevékenységgel, minden nyolcadik megkérdezett az értékesítéssel azonosítja a marketinget, 11 százalékuknak pedig semmiféle elképzelése nincs a marketing mibenlétéről.

A megkérdezettek zöme egyetért azzal az állítással, hogy a marketing része a piacgazdaságnak és az élet minden területén megjelenik. Ugyanezek az emberek ugyanakkor azt is gondolják, hogy a marketing felesleges pénzkidobás, és a cégek jobban tennék, ha marketingtevékenység helyett inkább csökkentenék áraikat. Ezt erősíti a marketing és egyéb fogalmak összekapcsolódásának vizsgálata is, amelyből egyebek mellett az derült ki, hogy a válaszadók több mint fele szerint a marketing és a felesleges vásárlás szignifikánsan összefügg egymással.

Fontos lenne, hogy a marketingszakma, a fogalom mögött rejlő tevékenység ismerete legalább közelítsen annak társadalmi jelentőségéhez. “Jól látszik azonban, hogy minél jobban megyünk bele a részletekbe, annál élesebben ütköznek ki a fogalmi zavarok, az alapvető ismerethiány” – indokolta a közleményben Kozák Ákos, az MMSZ elnöke a kommunikációs kampány szükségességét.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik