Üzleti tippek

Zuhanásban a BMW

Jelentősen, 63 százalékkal esett a BMW harmadik negyedévi adózott eredménye éves szinten. A német járműgyártó elsősorban a sport- és luxuskategóriájú gépkocsijai iránti kereslet mérséklődésével indokolta a profit csökkenését.

A müncheni központú vállalat adózott eredménye 298 millió euróra hanyatlott a szeptemberben záródott negyedévben az egy évvel korábbi 803 millió dollárról. A BMW árbevétele a negyedévben 9 százalékkal 12,6 milliárd euróra zsugorodott a tavalyi harmadik negyedévi 14 milliárd euróról.

A járműgyártó nem kívánt konkrét jóslatokba bocsátkozni a kilátásokkal kapcsolatban. A BMW szerint „a pénzügyi válság mélyülése miatt egyelőre lehetetlen biztosan megjósolni, hogy mi várható az év végéig és azon túl”.

Kedden, röviddel a frankfurti tőzsde nyitása után a BMW árfolyama közel 5 százalékos veszteségen volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik