A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) 2008. október 07-én elindította elektronikus ügyfélszolgálatát, amelyen keresztül a pályázatokkal kapcsolatos kérdéseket, illetve konkrét ügyek intézését lehet elektronikusan kezdeményezni. Az E-ügyfélszolgálat igénybevétele egy gyors és egyszerű regisztrációt követően lehetséges. A regisztráció során megadott e-mail címre kapja meg a pályázó a belépéshez szükséges felhasználónevet és a jelszót.
A belépést követően 1900 karakterben kifejtve teheti fel a kérdését, illetve fogalmazhatja meg a konkrét problémáját az NFÜ munkatársai számára. Egy háromlépcsős legördülő menüből a gyorsabb ügyintézés érdekében lehet kiválasztani, hogy melyik fejlesztési tervvel, operatív programmal, illetve pályázati kiírással kapcsolatos a feltett kérdés.
Ezt követően – amennyiben egy konkrét pályázattal kapcsolatban érdeklődik a belépő – lehetőség van megadni az uniós program kódját, ezzel is megkönnyítve az azonosítást, illetve a gyors reagálást. A feltett kérdésekre az NFÜ munkatársai – az ígértek szerint rövid időn belül – a regisztrációkor megadott e-mail címre továbbítják a választ. Jelenleg a rendszer 1 hónapos próbaüzem alatt van, az ügynökség várja az esetleges észrevételeket, javaslatokat a rendszerrel kapcsolatban az nfu@nfu.gov.hu címen.