Üzleti tippek

10 éves a Metropol

Születésnapi számmal ünnepli tízéves fennállását az 1988-ban Metro néven megjelent hírújság. Az ingyenes napilap a piac kiemelt szereplőjévé vált az évek során.

A magyarországi kiadó a tizedik évi jubileumi eseményre különleges promóciókkal és nyereményjátékokkal készült. Két website-ot is létrehoztak, a promóciós Metro10.info-t, valamint az üzleti partnereknek szóló, információkkal frissített Metrobusiness.hu ügyféloldalt. Szeptember 24-én pedig 600 ezer példány megjelenésével emlékeznek az évfordulóra.

Meghatározó piaci szereplő

„A Metropol számára az elmúlt 10 év a folyamatos fejlődésről szólt” – nyilatkozta Hivatal Péter, a lap igazgatója. „A lap 1998-as elindulása óta mára a legnagyobb és leggyorsabban növekvő újsággá vált, példányszáma 340 000-re emelkedett, közel 700 ezren olvassák országszerte, piaci részesedés alapján pedig a magyar sajtópiac vezető médiumává vált” – mondta el a lapigazgató.

A lap szerint sikerességét az innovációinak köszönheti. 2008-tól például 13 időszakos mellékletet hoztak létre, és beindították itthon is a tíz országban működő egyedi online közvélemény-kutató rendszert, a Metro Life Panel programot, amelyet főként kampányhatékonysági vizsgálatokkor használnak. A Metropol a napilappiac reklámbevételéből mára 28 százalékos részesedéssel bír.

Mozgalmas évek

A Metropol 1998-as indulása óta számos almárkát hozott létre. Indulásakor megszervezte a Club Metro olvasói hűségklubot, elindította saját online portfólióját (Metro.hu, Metroutazas.hu, Metroallasles.hu, Metrokonyvtar.hu, Metroingatlan.hu, Palyafutas.metro.hu) később létrehozta üzleti partnereinek a Metrobusiness.hu-t.

A 2001-es évre országos napilappá nőtte ki magát, 2005-től pedig már összesen 23 magyar vidéki nagyvárosban érhető el, és még ugyanebben az évben Superbrand elismerésben részesült Magyarországon. 2006 szeptemberében elindította a Metro Könyvtár sorozatát, amely minőségi irodalmat biztosított elérhető áron.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik