Üzleti tippek

Lehullt a lepel a férfiakról

Tizenöt ország 12 ezer férfiját faggatta a Discovery, hogy jobban megismerje a csatorna nézőinek táborát. A vásárlási és magánéleti szokásokról készült kutatásban ötszáz magyar is szerepelt. Így többek között arra is fény derült, hogy Európában a magyar férfiak tartják kapcsolataikban legfontosabbnak az egyenlőséget.

Kockahas? Tömött pénztárca? Szerető szív? – a rendhagyó felmérés azt mutatja, hogy a XXI. század férfijai a modern kor elvárásainak megfelelően alakítják ki saját férfiassági modelljeiket. Munkahelyükön, otthon és bárhol az életben azt a szerepet keresik, amelyben a társadalom és önmaguk előtt is kényelmesen érzik magukat. Talán sokakat meglep, de a kutatásban több területen is jeleskednek a magyar férfiak.

Szaktudás iránti vágyuk kiemelkedő: a magyar férfiak a harmadik helyen állnak a szakértői imázs fontosságát tekintve. (Többek között ennek is köszönhető, hogy a Discovery Channel nézettsége magas hazánkban.) A megkérdezettek több mint 70 százaléka szeretne jól informáltnak látszani, olyan embernek, aki nagy tudással rendelkezik. A választott szakterület az elektromos kütyüktől kezdve a szakácsművészetig terjedhet.

Piszkos pénzügyek

Érdekesség, hogy az egyenlőséget fontosnak tartják hazánk fiai, ellenben nem hisznek benne, amikor gyermeknevelésre kerül sor. A megkérdezettek csupán 40 százaléka ért egyet azzal, hogy egy férfi ugyanolyan jól fel tud nevelni egy gyereket, mint egy nő. Ezzel a románokkal és az olaszokkal együtt a legkonzervatívabb nemzetek közé tartozunk.

Ennek ellenére a magyarok több mint 60 százaléka véli úgy, sokkal fontosabb, hogy a férfiak érzelmi támaszt nyújtsanak, mint anyagi támogatást. Így Magyarország a modern gyermeknevelési elveket leginkább hangsúlyozó három ország között van.

A kutatás talán legmeglepőbb eredménye, hogy a fiatal magyar férfiak pénzügyeikben meglehetősen konzervatívak. A megkérdezettek mindössze 7 százaléka vásárolna hitelre a hosszabb távú megtakarítások helyett. Így a fiatal magyar férfiak e tekintetben a hollandok és a németek mögött a harmadik helyen állnak Európában.

A családfenntartótól az el nem kötelezettig

A Discovery Networks EMEA tanulmánya a minták alapján négy alapvető tipológiát különböztet meg a fiatal férfiak között:

  • A Családfenntartó (az összes férfi 26 százaléka) hagyományos, családközpontú férfi, aki konzervatív nézeteket vall a családban, illetve a társadalomban betöltött szerepéről. Ez a típus Romániára jellemző leginkább (72 százalék).
  • A Modern irányító (34 százalék) modern felfogásban kezeli a férfi és a női szerepeket, és egyszerre több feladattal is megbirkózik. Ez leginkább a svédekre és a franciákra jellemző szerep (57 százalék és 42 százalék).
  • Az Énközpontú (26 százalék) fiatalemberek önmagukat kapcsolataik fölé helyezik, kevésbé foglalkoznak a család kérdésével. Ők leginkább Németországban (48 százalék) vagy Hollandiában (43 százalék) gyakoriak.
  • Az El nem kötelezett (14 százalék) férfiak a mának élnek, mindenfajta elkötelezettséget elutasítva.

Magyarországon az összesített eredményekhez hasonlóan a Modern irányító típus a leggyakoribb (34 százalék), őket az Énközpontúak követik (30 százalék). A Családfenntartók (19 százalék) némileg alulreprezentáltak, míg az El nem kötelezettek közé az európai átlagnál valamivel többen sorolhatók (17 százalék).

A csatorna a tanulmányt az információk kincsesbányájának tartja, az eredményeket pedig felhasználják a műsorterv és a marketingkommunikáció kialakításában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik