Üzleti tippek

5 millióra bírságolták az Electro Worldöt

Nem minden árkedvezménnyel kínált terméket lehetett megvásárolni az akció ideje alatt az elmúlt év őszén az Electro World egyes áruházaiban, így a társaság hirdetési újságjai megtévesztették a fogyasztókat – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az áruházláncnak emiatt 5 millió forint bírságot kell fizetnie.

Az Electro World két, tavaly ősszel tartott akcióját vizsgálta a GVH. A 2007. augusztus 21-től szeptember 2-ig, illetve a 2007. szeptember 3-tól szeptember 16-ig tartó leárazásokról a vállalkozás reklámújságjaiban tájékoztatta a fogyasztókat.

A vizsgált országosan terjesztett reklámújságok utolsó oldalának alján apró betűs szedéssel az Electro World általánosságban felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy az adott termékre vonatkozó akció csak a készlet erejéig érvényes. Kiderült, hogy a két akció során több olyan meghirdetett termék (LCD televízió, mobiltelefon, nyomtató) is akadt, amelyek nem voltak kaphatóak, és voltak olyan cikkek is, amelyeket nem a meghirdetett kedvezmény alapján lehetett megvásárolni.

A GVH gyakorlata szerint megtévesztő magatartást tanúsít a vállalkozás, ha a tájékoztatásában ugyan meghirdeti, hogy adott termék elérhető lesz, ugyanakkor még a várható fogyasztásra sem felkészülve kínálja akciós termékét „a készlet erejéig”. Mivel az Electro World hirdetési újságjában több ízben is megtévesztette a fogyasztókat, a GVH 5 millió forintra bírságolta az áruházláncot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik