Üzleti tippek

A nagy átalakító

Negyedszer változtat márkáin hét év alatt a Magyar Telekom. A három éve bevezetett T-márkákat összevonják, és két brand mögé sorakoztatják fel az üzletágak nagy részét, így egyszerűsítve a sikeresnek tartott struktúrát.

Miben sántikál már megint a Matáv? – kérdezte éltesebb korú ismerősöm, aki a tévét nézve szembesült az augusztus 22-én indult nagyszabású imázskampánnyal. Noha a tájékozott hölgy tisztában van vele, hogy három évvel ezelőtt a cég neve Magyar Telekomra (MT) változott, ő a szokások rabja, s rendületlenül Matávként emlegeti a számára csak vezetékes telefonszolgáltatóként létező vállalatóriást. Nem ő az egyetlen, aki elraktározta fejében, hogy a rikító rózsaszínt a jövőben magentának kell hívni, a Westelt pedig T-Mobile-nak, mégis csökönyösen ragaszkodik a korábbi elnevezésekhez. Hogy a cég sem hihetett a százszázalékos megújulás lehetőségében, azt talán az is bizonyítja, hogy weboldaluk a mai napig elérhető a matav.hu névről is. De ez a kampány talán más lesz, mint a többi, a vállalat legalábbis ezt ígéri.

A nyár közepén már beharangozott márkaváltási folyamatnak köszönhetően az otthonokhoz kapcsolódó vezetékes kommunikációs és szórakoztató szolgáltatásokat szeptember 8-tól a T-Home brand fogja össze, azaz eltűnik a T-Com, a T-Online és a T-Kábel név. Az új márka bevezetésével az egyéni vállalkozók, valamint a kis- és a közepes vállalatok számára kínált vezetékes ajánlatok is frissülnek. A T-Home megjelenésével párhuzamosan megmarad, és egyben megújul a vállalati „T”, amely a T-Home, T-Mobile és a korábban már frissített T-Systems ajánlati márkákat összefogó brand¬ként működik majd. Ráncfelvarrás vár a lakossági és üzleti mobilszolgáltatásokat összefogó T-Mobile-ra, a T-Systems viszont továbbra is a kis- és nagyvállalati megoldások, infokommunikációs szolgáltatások márkájaként funkcionál. A cél, hogy egyszerűbb, az ügyfelek számára egyértelmű azonosítást segítő struktúra jöjjön létre.

Hogy a korábbi rendszer valóban bonyolult volt a felhasználók számára, azt az MT kommunikációs igazgatósága is megerősítette: „A kutatási adatokból egyértelműen kiderült, hogy az ügyfelek sokszor nehezen tudták megkülönböztetni egymástól márkáinkat. A struktúra egyszerűsítését az is indokolja, hogy egyre kevésbé lesz fontos az ügyfelek számára, hogy a kínált szolgáltatás mögött milyen technológia áll. Sokkal inkább az a lényeges, hogy az ügyfél otthon vagy útközben használja azokat.” Érdekes, hogy ugyan zavaró volt a sok T betű, a fogyasztói brandek (T-Com, T-Mobile, T-Online, T-Systems, T-Kábel) spontán és támogatott ismertsége is beváltotta a hozzá fűzött reményeket, de azt elismerte a vállalat, hogy a T-Mobile szerepelt a legjobban. A mostani váltás során a corporate brandet is megújítják, amelyhez aktívabb kommunikáció párosul, így reményeik szerint a márkaismertség is javulni fog.

A McCann Erickson Budapest ügynökség által készített, tévében, rádióban, sajtóhirdetésben, óriásplakáton és online megjelenő imázskampány hirdetései már az új „T” márkát és márkastruktúrát mutatják be. A hirdetéseken megjelenik a Magyar Telekom új, „Együtt. Veled” szlogenje, amit a T-Home és a T-Mobile is használ majd. A szlogennel arra utalnak, hogy a vezetékes és mobilszolgáltatások jelentős szerepet játszanak az élmények közvetítésében, megosztásában. Hogy a 2001 áprilisában indult első nagyobb változtatás, majd az azt követők mennyire tettek jót a cégnek, azt majd az ügyfelek eldöntik. Az MT-nél lapunknak úgy nyilatkoztak, hogy mivel az infokommunikációs piac is nagyon gyorsan változik, egy ilyen dinamikus iparágban működő cég imázsát erősítheti, ha akár a márkastruktúrája megújításával is képes rugalmasan alkalmazkodni a változásokhoz. „Persze a viszonylag gyakori váltásoknak is megvannak a veszélyei, de ha mindez a szolgáltatás minőségének javulását szolgálja, akkor megéri felvállalni a kockázatot.” Így legyen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik