Üzleti tippek

Online folyik a harc a MÁV ÁBE-ügyfelekért

Az idő rövidsége miatt az online kampányokra helyezték a hangsúlyt azok a biztosítók és alkuszcégek, amelyek a MÁV Általános Biztosító Egyesület (ÁBE) ügyfeleit szeretnék megszerezni.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2008. július 31-én jelentette be, hogy 2008. augusztus 15-i hatállyal visszavonta a MÁV ÁBE tevékenységi engedélyét. Az engedély visszavonásával augusztus 16-án nulla órától szűnik meg a MÁV ÁBE biztosítónál lévő autósok kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása. A biztosítóváltás 150-160 ezer magán-gépjárműtulajdonost, összesen mintegy 200 ezer szerződést érint, így nem csoda, ha minden biztosító szeretné kivenni a részét az ügyfelek megszerzéséből.

A jogszabályok értelmében ezúttal egyik biztosító sem hirdethet új díjakat, a váltásokat a 2008. évre meghirdetett tarifák alapján kell végrehajtani. Az alig több mint kéthetes intervallum behatárolja a biztosítók hirdetési lehetőségeit, hagyományos reklámfelületeket ennyi idő alatt már csak jelentős többletráfordítással lehetne szerezni, s az sem biztos, hogy megérné. Ezért mind a biztosítók, mind az alkuszcégek intenzív online kampányba kezdtek.

Hemzsegnek a hirdetések

A CLB Független Biztosítási Alkusz már a PSZÁF-bejelentés napjának estéjén megkezdte intenzív online kampányát, tudtuk meg Marosvölgyi Péter online üzletágvezetőtől. A bannerkampány a legnagyobb portálokon jelen van, csakúgy, mint a hozzá hasonló többi alkuszcég hirdetései is. Így előfordulhat az a faramuci helyzet is, hogy ugyanazon az oldalon egyszerre találkozunk konkurens hirdetésekkel. Hogy kik kerülnek ki győztesen a reklámversenyből, az még kérdéses, ám a CLB saját MÁV-os ügyfélköréből kiindulva már prognózist is készített. Nem meglepő módon a lista első két helyét két biztosítóegyesület, a KÖBE és a TIR foglalja el: előbbi az ügyfelek több mint 40 százaléka, utóbbi egynegyedük számára kínálja a legolcsóbb díjat. Kiemelkedő még a K&H helyzete: ez a biztosítótársaság ajánlotta a legkedvezőbb díjat az autósok 17 százalékának. Négy százalék felett még két társaság, az Aegon és az Union szerepelt.

A kialakuló sorrendet több tényező is jelentősen befolyásolhatja. Nem ismert, hogy a MÁV ÁBE esete nyomán az ügyfelek hány százaléka veszti el bizalmát az egyesületek iránt. Az is előfordulhat, hogy ha sokan vállalják annak kockázatát, hogy baleset esetén megugrik a díjuk összege, a Genertel is felkapaszkodhat a jól teljesítő biztosítók közé. A vállalat optimista, vélekedésük szerint az olcsó díj és a megbízható márka a Genertelt hozhatja ki győztesen a MÁV ÁBE ügyfeleinek jelentős részénél. Intenzív online reklám- és PR-kampánnyal a biztosító is jelen van az interneten, többek között a Sanoma oldalain is, tudtuk meg Simon Péter marketingvezetőtől.

Nem erre készültek

A PSZÁF július végi döntése meglepte az őszi átkötési időszakkal számoló biztosítókat és alkuszokat, tudta meg lapunk néhány iparági szakértőtől. A vállalatok marketingbüdzséjükben is az utolsó negyedévre időzítették a kampánnyal járó kiadásokat. A nyertesek azok lehetnek, akik minél gyorsabban át tudják csoportosítani a reklámra szánt pénzeket, s fizetett hirdetéseikkel, bannereikkel megjelennek a legnagyobb hírportálokon. Az eddigi reklámokat látva a készítők nem sokat töprengtek a hirdetések megjelenítésén vagy azok szövegén. De mivel jelen esetben a gyorsaság a legfőbb szempont, így bőven elegendő, ha az ajánlat egyszerű és figyelemfelkeltő.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.