Üzleti tippek

A kalózok miatt száll ki a Bertelsmann a zenegyártásból

Az internetes, mobiltelefonos kalóz és nem kalóz zeneletöltés versenyét megunván, Európa legnagyobb és a világ negyedik számú médiavállalkozása, a német Bertelsmann kedden bejelentette, hogy eladja a SonyBMG nála lévő 50 százalékát a zenekiadó másik társtulajdonosának, a japán Sony Corp. elektronikai vállalatnak.

Az árat nem közölték, de bennfentesek szerint az ügylet értéke 900-millió-1,5 milliárd dollár között lehet, hírügynökségek különböző értesülései szerint.

A zenekiadó vegyesvállalatot 2004-ben alapította a Bertelsmann és a Sony, sikert remélve a Bertelsmann kiadói és a Sony műszaki tapasztalatának összeházasításától.

A Sony – saját közleménye szerint – továbbra is a zenekiadó szerzői-szellemi vagyona és a Sony termékeinek “még robusztusabb integrációjában” látja a jövőbeli reményeket, miközben a Bertelsmann csak azt írta, hogy “ez a döntés egybevág új növekedési stratégiánkkal, és lehetővé teszi, hogy a meghatározott növekedési területeinkre összpontosítsunk”, amelyek között a hagyományos lemezkiadás a jelek szerint nem szerepel.

A világ legnagyobb zenepiacán, az Egyesült Államokban tavaly 15 százalékkal 500,5 millióra csökkent a zenei CD-lemezek eladása, közölte a Nielsen SoundScan iparági piackutató cég ez év elején. Tavalyelőtt, 2006-ban 4,9 százalékkal esett vissza a forgalom mennyisége.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik