Üzleti tippek

Konferenciát tartottunk

A megtérülés témája állt az Üzlet & Siker idei első konferenciájának központjában. A június 11-én, a Symbolban rendezett eseményen a megtérülést több szemszögből jártuk körbe.

Nyitó előadásában arra hívta fel a figyelmet Braun Róbert, a Braun & Partners ügyvezetője, hogy a ma ismert világmárkák olyan márkaépítési stratégiáknak köszönhetik sikerüket, amelyek akár kisvállalati méretekben is működőképesek, és az erre fordított energia már a kezdeti lépésektől megtérül. Kovács József, az Erste Bank területi igazgatója azt mutatta be, hogy a vállalkozásnak mely jellemzői alapján érdemes kialakítania banki kapcsolatait, megválasztania banki konstrukcióit oly módon, hogy az érdekeit és stabil előremenetelét szolgálja. A cégadatbázisokról és a hitelinformációs rendszerekről megoszlottak a vélemények az előadásokat követő kerekasztal-beszélgetés folyamán. Abban megegyeztek a szakemberek, hogy az első kézi piaci információk továbbra is elengedhetetlenek a kintlévőségi kockázatok felmérésekor.

„Akár tudatában vagyunk, akár nem, mindannyian kisebb-nagyobb mértékben alkalmazói vagyunk az outsourcingnak” – ezzel az állítással hozta megfogható közelségbe a tevékenységkihelyezés fogalmát Pozvai Zsolt, a Develor vezérigazgatója. Persze a skála széles, a megbízás keretében megrendelt szolgáltatásoktól egészen a hosszú távú partneri viszonyban kihelyezett vállalati tevékenységek menedzseléséig tart. Fazakas László, az Arcus Search vezetője a marketingre fordított kiadások megtérülését szavatolni hivatott módszerekről beszélt, lerombolva néhány több évtizedes előítéletet a reklámok hatékonyságának mérhetetlenségéről. Az informatikai beruházások tervezése terén is ragaszkodjunk a jól ismert „mibe fog ez nekem kerülni, és mit hoz a konyhára?” szemlélethez – erre figyelmeztette a résztvevőket Kovács Zoltán, a Fujitsu-Siemens szolgáltatásiüzletág-igazgatója, bemutatván olyan modelleket, melyek nemcsak a hagyományos üzembiztonságot növelik, hanem finanszírozási szempontból is kedvezőek a vállalatnak. Hasonló erényeket mutat fel a telekommunikáció területén az Invitel is, erről Jakócs Krisztián márkamenedzser győzte meg a kerekasztal-beszélgetés résztvevőit.

Összességében az vonható le a hallottakból, hogy akkor versenyképes egy vállalat, ha a működéséhez szükséges folyamatokat és erőforrásokat nem csupán önerőből teremti meg, hanem kreatívan és célorientáltan válogat a piacon elérhető szolgáltatók kínálatából. Ehhez persze ismernie kell önmagát, terveit, és fel kell tudnia mérni, hogy mely partnerségek növelik profittermelési képességét, és melyek azok, amelyek nem hoznak megtérülést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik