Üzleti tippek

Használjuk mások blogját!

admin
admin

2008. 07. 15. 08:00

Hamarosan Magyarországon is a blogok üzleti célú, tömeges felhasználásához vezet, hogy rohamosan növekszik ezen internetes naplók népszerűsége.

A Web 2.0-nak nevezett internetes „forradalom” egyik központi eleme a blogok (webes személyes naplók) robbanásszerű elterjedése. Cikkünkben mások blogjaiban rejlő lehetőségek kiaknázására szeretnénk felhívni a kedves olvasó figyelmét.

Kövesse a változásokat!

Ma már szinte elengedhetetlen, hogy az online térben is tájékozódjunk szakterületünk legfrissebb fejleményeiről. A hivatalos médiaforrások mellett az alternatív közösségi csatornák, a személyes szakmai vélemények online megjelenése is nagyban segítheti ezt. Míg régebben például egy-egy új termék megjelenését többnyire szakmai berkekből érkező pletykákból lehetett megtudni, ma már sok esetben a személyes webes naplókon keresztül történik a kiszivárogtatás. A web az anonimitás érzetét kelti sok felhasználóban, így sehol máshol nem található belső piaci információkra is bukkanhatunk.

Kommenteljen aktívan!

Egy szakmai terület blogjainak olvasása jelentős haszonnal járhat. Ha a szakmai témákban való jártasságunkat mindig hiteles, professzionális, érzelemmentes, objektív hozzászólásokkal tudjuk alátámasztani, egy idő után az oldal látogatói között új munkát, munkatársakat is találhatunk. Figyeljen arra, hogy hozzászólásai mindig segítő szándékúak és pozitív hangvételűek legyenek!

Használjon keresőmarketinget!

A blogok nyilvános látogatottsági statisztikáinak elemzése segíthet abban, hogy pontosan megítéljük, egy-egy vertikális szakmai oldalnak mekkora az olvasótábora. A keresőmarketinges megoldások (például: eTarget, Google) segíthetnek abban, hogy a kiválasztott oldalakon megtaláljuk azokat a hatékony hirdetési formákat, amelyekkel pontosan azt a vásárlói, megrendelői célközönséget érjük el, amelyet szeretnénk.

Szándékos szivárogtatás

Mindenki szeret jól tájékozott lenni. A szakmai blogok látogatóinak érdeklődését friss belső iparági információkkal lehet a leginkább felkelteni. A cégünkkel kapcsolatos, előre rendszerezett módon zajló, tudatos szivárogtatás felkeltheti az olvasók figyelmét cége és termékei iránt (például: autógyár esetében egy új modell szándékosan kiadott kémfotója).

Tesztelje ötleteit!

A virtuális tér remek lehetőséget teremt arra, hogy a hasonló szakmai érdeklődésű emberek könnyen megtalálják egymást. Egy-egy új szakmai ötlet működőképességének gyakorlati tesztelésére, mások szakmai véleményének megismerésére alkalmas lehet egy, a cégtől távol álló személy webes naplója. Ezáltal cégünktől a témát eltávolítva sikeresen lehet tesztelni a koncepció életképességét, vagy meríthetünk új ötleteket a problémamegoldáshoz.

Milyen üzleti célból használnak a vállalatok blogokat?

63%: belső kommunikáció
50%: belső tudás- és tartalommenedzsment
47%: külső kommunikációs célok
46%: marketing, fogyasztói kommunikáció
2%: egyéb
Forrás: 2007 Forrester Research-felmérés, USA

Figyelje mások újításait!

A versenytársak újításainak figyelése segíthet az előre várható iparági trendek meghatározásában. A technikai újítások aktív felhasználása mindemellett segíthet saját cégünk hatékonyabbá tételében is. A legjobb iparági gyakorlatokat megismerve az elsők között lehetünk az innovációban úgy, hogy közben a cég működési költségeit is csökkenteni tudjuk. Egy-egy szakmai újítás életképességét sok esetben a blogokon elérhető olvasói vélemények iránya is megmutathatja.

Ne csak a hazait figyelje!

Csatlakozzon az azonos érdeklődésű csoportokhoz! Az angol nyelvű blogok aktív böngészése segíthet az iparági trendek, friss belsős információk, szakmai pletykák felfedezésében. A népszerű személyes naplók kiegészítő szolgáltatásai (tematikus posztfigyelés, keresési eredmények, relevanciamérés) segíthetnek a naprakész ismeretek fenntartásában.

Használjon RSS-t!

Az RSS (Really Simple Syndication) hírolvasók használatával meg tudja könnyíteni a számtalan webes naplón folyó témafigyelést, ezáltal időt és energiát spórolhat meg. Az RSS-olvasók közül számos népszerű ingyenes megoldás áll rendelkezésre, az egyik legérdekesebb talán a Google Reader, próbálja ki!

Hitelesség? Legyenek fennntartásai!

A személyes naplók olvasásakor az egyik nagy dilemma lehet, hogy az értékesnek látszó információk mennyire hitelesek vagy manipulatívak. Egy-egy neves blogger belsős információi valószínűsíthetően nagyobb arányban származnak autentikus forrásból, mint a hozzászólók szubjektív megjegyzései. A szakirodalom szerint azt az információt tekinthetjük hitelesnek, amelyet három, egymástól teljesen független forrás is megerősít.

Figyelje az aktivitást!

Egy-egy íráshoz kapcsolódó aktivitás a tematikus blogokon hatékony fokmérője lehet a szakmai közösség témakör iránt mutatott érdeklődésének. Egy új fejlesztés várható sikertelenségét is jelezheti, ha a szakmai olvasóközönség köréből alig van pozitív visszajelzés vagy érdeklődés a téma iránt.

Használja ügyfél-elégedettség mérésére mások blogjait!

Vállalkozásunk külső, objektív megítélésének megismerésében nagy segítségünkre lehetnek mások webes naplói. Kiderül, mennyire elégedett a közönség cégünk termékeivel és szolgáltatásaival, és mi a gondjuk az ügyfeleknek. A cégünkkel kapcsolatos véleményekre mindig érdemes odafigyelnünk, az ennek kapcsán meghozott belső változtatások nagyban segítik a vállalkozás külső képének javulását. Az online térben is érvényes a régi mondás: “az elégedett júzer a legjobb júzer”.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Farkas Norbert / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.