Üzleti tippek

Alig költenek a cégek marketingre

admin
admin

2008. 07. 15. 15:30

A cégek éves árbevételüknek átlagosan mindössze 3 százalékát költik marketingtevékenységekre. Az elmúlt években folyamatosan nőtt a vállalatok működésében a marketing szerepe, de ezt egyelőre sem a szervezeti döntéshozatalban való szerep sem az éves ráfordítások nem tükrözik.

A cégek éves árbevételüknek átlagosan mindössze 3 százalékát költik a piacra jutás és/vagy piaci jelenléttel kapcsolatos tevékenységekre – derült ki a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) megbízásából készített felmérésből.

A kutatás megmutatta, hogy a marketing szerepe az elmúlt években folyamatosan nőtt, ugyanakkor ezt nem minden esetben követte a szervezeti struktúrába való megfelelő illesztés. Még ma is a vállalatok 40 százalékának nincs önálló marketing szakterülete, amelynek legtöbbször ennek költséges voltát, és a megfelelő szakemberek hiányát jelölték meg indokként a válaszadók.

A megkérdezett vállalatok mindössze 40 százalékánál volt meghatározó szerepe a marketingnek a cégek stratégiai döntéshozatali folyamatában. Szerencsésnek tekinthető ugyanakkor, hogy a cégek kétharmadánál, ahol rendelkeznek ilyen feladatokat ellátó szakterülettel, ott a funkció közvetlenül a felsővezető/felsővezetés irányítása alá tartozik (78 százalék).

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2013. február 14.
Egy recepciós munkatárs a Microsoft Magyarország Kft. székházában, a főváros II. kerületében, a Graphisoft parkban 2013. február 14-én. A magyar kormány és a Microsoft Magyarország Kft. tavaly decemberben kötött stratégiai együttműködési megállapodást.
MTI Fotó: Bruzák Noémi
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.