Üzleti tippek

Eltűntek a médiából

admin
admin

2008. 07. 08. 07:00

Korábban a magyar médiapiac meghatározó szereplői voltak, egy ideje azonban nyomuk veszett. A Marketing&Media utánanézett, mi történt hét volt médiaguruval. Kiderült: Pintér Dezső ingatlanügyekkel foglalkozik, Sándor István befektetési elemzéseket készít, míg György Gábor az EU-t képviseli.

A Marketing&Média kedden megjelenő számában hét olyan szakembert mutat be, akik korábban nagy médiacégeknél töltöttek be vezető pozíciót. Rövidebb-hosszabb ideje azonban keveset lehet róluk hallani, kvázi „eltűntek”. Van közöttük olyan, aki végképp hátat fordított a médiának, vagy éppen maradt ezen a területen, de külföldön próbált szerencsét. És persze akad olyan is, aki a politika felé vette az irányt.

Pintér Dezső, a lobbizó elnök

A nézők számára hosszú éveken át az aktuális vezérigazgatótól függetlenül Pintér Dezső testesítette meg a Tv 2-t. Újévkor beszédet intézett a néphez, amolyan tévés köztársasági elnök volt. „A Tv 2 napi, operatív munkájába emlékeim szerint nem nagyon folyt bele” – idézi fel Pintér Dezsővel kapcsolatban a csatorna egykori vezető munkatársa, aki szerint az elnök elsősorban kifelé reprezentálta a csatornát. Ehhez kapcsolódóan feladata volt az is, hogy politikai kapcsolatokat is ápoljon. A volt munkatárs szerint emiatt egyetlen műsortípus volt, amin komolyabban rajta tartotta szemét, ezek pedig a csatorna hír- és politikai programjai voltak.

A Tv 2 indítását már a 90-es évek közepe óta előkészítő csapatnak is tagja volt Pintér a külföldről hazatelepült Tolvaly Ferenc és Prokopp Róbert mellett. A jó helyi összeköttetéseket ápoló Pintér reszortja már akkor is a lobbizás volt. Lényegében az SBS a megnyert tévés licencet hálálta meg neki az elnöki poszttal.

Pintér 2004-es távozása óta kerüli a nyilvánosságot, az őt ismerők amúgy sem tartják társasági embernek. Az elmúlt években egyszer nyilatkozott a médiában, amikor tavaly, a Tv 2 tízéves születésnapja kapcsán meghívták a Mokkába. A sajtó sokat cikkezett arról, hogy Kulcsár Attila ügyfelei között ott volt Pintér Dezső is. Olvasni lehetett olyan feltételezést, hogy távozásában ez is szerepet játszott.

A Marketing&Media forrása szerint ugyanakkor a brókerbotránynak nincs köze Pintér lemondásához. A háttérben inkább az álhatott, hogy az akkor már eladás előtt álló és rövid távra tervező SBS-nek nem volt szüksége Pintérre. Az egykori tévés szakember ma már elsősorban ingatlanbefektetésekkel foglalkozik.

Sándor István, az elzárkózó

„Nem szeretnék a nyilvánosság előtt szerepelni” – ezt, az egykori tévés műsorvezetőtől kissé szokatlan választ kaptuk Sándor Istvántól, amikor cikkünk kapcsán megkerestük. Régi danubiusos kollégája szerint nem nekünk szólt az elutasítás, ugyanis Sándor Istvánt már rádiós vezetőként is távolságtartó emberként ismerték.

„Klasszikus elefántcsonttoronyban ülő vezérigazgató volt. A menedzsmentet leszámítva, a kollégák többségével a folyosói találkozásokon kívül szinte semmilyen kapcsolata nem volt” – emlékszik vissza egy volt munkatársa. Ugyanakkor azt javára írták, hogy közvetlen kollégáit ügyesen válogatta össze, ám a rádió műsorvezetőit nehezen tudta volna felsorolni. Egyszer például a recepciósnak leadott egy csomagot azzal, hogy vigye oda „annak a lánynak” a stúdióban. De melyiknek, többen is vannak ott? – kérdezett vissza a recepciós. Hát annak a nagy mellűnek – válaszolta az igazgató, aki mint kiderült, Vágó Pirosra gondolt. A műsorvezetőnek annak ellenére sem tudta a nevét, hogy Vágó Piros akkor már évek óta a rádiónál dolgozott.

A Danubius élére 1997-ben az akkori kisebbségi tulajdonos, a Wallis delegálta Sándor Istvánt. „Ő volt az egyetlen a Wallis holdudvarában, akinek volt valamiféle affinitása a médiához” – említi egykori kollégája. Ennek megfelelően 2003-ban, a rádió tulajdonosváltása után egy hónappal már távozott is a Danubius éléről.

Szélesebb körben ezután még egyszer forgott a neve. Egy évvel később, a Wallis másik médiás érdekeltségénél, az Indexnél bukkant fel váratlanul, ahol az internetes portál eladásában való részvétel volt a fő feladata. Az üzletet még 2004 végén nyélbe is ütötték.

Sándor István azóta is a Wallis kötelékében dolgozik, ahol befektetési elemzések készítésével foglalkozik. Emellett aktívan gyakorolja hobbiját, a golfozást, és saját műhelyében kedvtelésből asztalosmunkákat végez. Ezenkívül rádióműsor-gyártást oktat a Közép-európai Egyetem médiakurzusán, csakúgy, mint egykori konkurense, György Gábor.

György Gábor, a politikus

A Sláger Rádió vezérigazgatójaként három érdeme mindenképpen volt György Gábornak. Az egyik az, hogy kitűnő politikai kapcsolatai révén elérte, hogy az ORTT jelentősen csökkentse a rádió műsorszolgáltatási díját, s ezzel egyébként a Danubiusnak is kikaparta a gesztenyét. Másrészt felismerte a Boros–Bochkor páros átcsábításában rejlő lehetőséget, illetve ügyesen pozicionálta át a Slágert az idősek rádiójából a Danubius versenytársává.

György Gábor Slágertől való távozásával kitűnően lehet szemléltetni a „két szék között a pad alá esett” fogalmat. Kovács László még az MSZP elnökeként ajánlott neki biztos befutó helyet az európai parlamenti listán. György Gábor ezután lemondott a Sláger Rádió vezérigazgatói posztjáról, csakhogy időközben a párt választmánya hátrébb sorolta a 15. helyre, ahonnan esélye sem volt bejutnia az Európai Parlamentbe. A 2004-es kudarc után egy évig médiaszakértőként dolgozott, majd az Európai Bizottság magyarországi képviseletének vezetői székébe ülhetett, s azóta is ebben a pozícióban dolgozik.

(A Marketing&Media kedden megjelenő számából megtudhatja, mi lett Kavas Istvánnal, az RTL Klub volt vezérigazgatójával és Hajdu Istvánnal a Magyar Rádió volt elnökével. A lapnak nyilatkozott Lengyel L. László, aki majdnem két évtizedig a Népszabadság vezető újságírója volt , és Morvai Zoltán, a Blikk egykori lapigazgatója is, aki itt beszél először arról, hogy újra visszatér Magyarországra.)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila

Jobban élünk, mint tíz éve

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.