Üzleti tippek

Sok pénzt hozhatnak a blogok

Magyarországon is terjed a blogok üzleti célú felhasználása. Az Üzlet&Siker tíz tippel szolgál, hogyan lehet üzleti hasznot csinálni a vélemény oldalakból.

A Web 2.0-nak nevezett internetes forradalom egyik központi eleme a blogok (webes személyes naplók) robbanásszerű elterjedése. Érdemes figyelni a szomszéd kertjét, vagyis mások blog-oldalait, mert üzleti célokra lehet felhasználni az információkat és befolyásolni lehet az embereket.

Követni kell a változásokat!

Ma már szinte elengedhetetlen, hogy az online térben is tájékozódjunk szakterületünk legfrissebb fejleményeiről. A hivatalos médiaforrások mellett az alternatív közösségi csatornák, a személyes szakmai vélemények online megjelenése is nagyban segítheti ezt. Amíg régebben egy új termék megjelenését többnyire szakmai berkekből érkező pletykákból lehetett megtudni, ma már sok esetben a személyes webes naplókon keresztül történik a kiszivárogtatás. A web az anonimitás érzetét kelti sok felhasználóban, így sehol máshol nem található belső piaci információkra is bukkanhatunk.

Aktív komment!

Egy szakmai terület blogjainak olvasása jelentős haszonnal járhat. Ha a szakmai témákban való jártasságunkat mindig hiteles, professzionális, érzelemmentes, objektív hozzászólásokkal tudjuk alátámasztani, egy idő után az oldal látogatói között új munkát, munkatársakat is találhatunk. Figyeljen arra, hogy hozzászólásai mindig segítő szándékúak és pozitív hangvételűek legyenek!

A keresőmarketing is fontos!

A blogok nyilvános látogatottsági statisztikáinak elemzése segíthet abban, hogy pontosan megítéljük, hogy egy vertikális szakmai oldalnak mekkora az olvasótábora. A keresőmarketinges megoldások (például: eTarget, Google) segíthetnek abban, hogy a kiválasztott oldalakon megtaláljuk azokat a hatékony hirdetési formákat, amelyekkel pontosan azt a vásárlói, megrendelői célközönséget érjük el, amelyet szeretnénk.

Sok pénzt hozhatnak a blogok 1


Szándékos szivárogtatás

Mindenki szeret jól tájékozott lenni. A szakmai blogok látogatóinak érdeklődését friss belső iparági információkkal lehet a leginkább felkelteni. A cégünkkel kapcsolatos, előre rendszerezett módon zajló, tudatos szivárogtatás felkeltheti az olvasók figyelmét a cég és termékek iránt (például: autógyár esetében egy új modell szándékosan kiadott kémfotója).

Tesztelni kell az ötleteket!

A virtuális tér remek lehetőséget teremt arra, hogy a hasonló szakmai érdeklődésű emberek könnyen megtalálják egymást. Egy-egy új szakmai ötlet működőképességének gyakorlati tesztelésére, mások szakmai véleményének megismerésére alkalmas lehet egy, a cégtől távol álló személy webes naplója. Ezáltal cégünktől a témát eltávolítva sikeresen lehet tesztelni a koncepció életképességét, vagy meríthetünk új ötleteket a problémamegoldáshoz.

Milyen üzleti célból használnak a vállalatok blogokat?

63%: belső kommunikáció
50%: belső tudás- és tartalommenedzsment
47%: külső kommunikációs célok
46%: marketing, fogyasztói kommunikáció
2%: egyéb
Forrás: 2007 Forrester Research-felmérés, USA

Figyelni a mások újításait!

A versenytársak újításainak figyelése segíthet az előre várható iparági trendek meghatározásában. A technikai újítások aktív felhasználása segíthet saját cégünk hatékonyabbá tételében is. A legjobb iparági gyakorlatot megismerve az elsők között lehetünk az innovációban úgy, hogy közben a cég működési költségeit is csökkenteni tudjuk. Egy-egy szakmai újítás életképességét sok esetben a blogokon elérhető olvasói vélemények iránya is megmutathatja.

Nem csak a hazait!

Csatlakozzon az azonos érdeklődésű csoportokhoz! Az angol nyelvű blogok aktív böngészése segíthet az iparági trendek, friss belsős információk, szakmai pletykák felfedezésében. A népszerű személyes naplók kiegészítő szolgáltatásai (tematikus posztfigyelés, keresési eredmények, relevanciamérés) segíthetnek a naprakész ismeretek fenntartásában.

Az RSS segít!

Az RSS (Really Simple Syndication) hírolvasók használatával meg tudja könnyíteni a számtalan webes naplón folyó témafigyelést, ezáltal időt és energiát spórolhat meg. Az RSS-olvasók közül számos népszerű ingyenes megoldás áll rendelkezésre.

Hitelesség? Legyenek fennntartásai!

A személyes naplók olvasásakor az egyik nagy dilemma lehet, hogy az értékesnek látszó információk mennyire hitelesek vagy manipulatívak. Egy-egy neves blogger belsős információi valószínűsíthetően nagyobb arányban származnak autentikus forrásból, mint a hozzászólók szubjektív megjegyzései. A szakirodalom szerint azt az információt tekinthetjük hitelesnek, amelyet három, egymástól teljesen független forrás is megerősít.

Az aktivitás sok mindent megmutat!

Egy-egy íráshoz kapcsolódó aktivitás a tematikus blogokon hatékony fokmérője lehet a szakmai közösség témakör iránt mutatott érdeklődésének. Egy új fejlesztés várható sikertelenségét is jelezheti, ha a szakmai olvasóközönség köréből alig van pozitív visszajelzés vagy érdeklődés a téma iránt.

Ügyfél-elégedettség mások blogjaiból!

Vállalkozásunk külső, objektív megítélésének megismerésében nagy segítségünkre lehetnek mások webes naplói. Kiderül, mennyire elégedett a közönség cégünk termékeivel és szolgáltatásaival, és mi a gondjuk az ügyfeleknek. A cégünkkel kapcsolatos véleményekre mindig érdemes odafigyelnünk, az ennek kapcsán meghozott belső változtatások nagyban segítik a vállalkozás külső képének javulását. Az online térben is érvényes a régi mondás: az elégedett júzer a legjobb júzer.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik