A két nagy kereskedelmi tévécsatorna között immár 10 éve késhegyre menő vita zajlik arról, hogy melyikük a legnagyobb. Az RTL a nézettségére büszke, míg a TV2-nél amiatt dagad a mellény, hogy ők kevesebb néző mellett is nagyobb bevételt tudnak elérni.
Műsoraik közül szinte csak a Hal a tortán tudja megszorongatni a rivális adót, de a hirdetési rendszerek megújításával rendre megelőzik az RTL-t.
Az újítások közül a szép magyar névvel Single Spotnak becézett műfaj lehet leginkább a nézők kedvére. Ez annyit jelent, hogy egy reklámblokkban csak egy hirdetés látható – ezért a cégek magasabb árat hajlandóak fizetni, a nézőket pedig kevésbé zavarja, mint tucatnyi reklám egymás után.
Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója szerint az ügyfelek ugyan magasabb árat fizetnek ezért a lehetőségért, de közel sem jön be belőle annyi pénz, mint egy hagyományos, 10-12 reklám elhelyezésére alkalmas reklámblokkból. Viszont ennyi hirdetést szinte sosem lehet egy reklámszünetben leadni, így a cég végső soron jobban jár – érvelt Kovács.
Péntek Zoltán médiajogász elmondta: 2 reklámblokk között legalább 20 percnek kell eltelnie, egy órában pedig legfeljebb 12 percnyi reklámot szabad sugározni a médiatörvény értelmében, de ezt a gyakorlatban szinte teljesen lehetetlen kihasználni.
Atkári Csaba, a TNS tanácsadója szerint a nézők pozitívan fogadták ezt a reklámtípust, a hirdetők számára pedig még nagyobb boldogságot okozhat. A Kiválasztott című műsorban tesztelték ezt a formát, a másnapi telefonos felmérés szerint a nézők 80 százaléka nem kapcsol el a rövid hirdetésről, 66 százalékuk pedig pontosan emlékezett arra, hogy melyik cég hirdetését látta.
A promo keret ennyire nem látványos: ebben a reklám már a műsor szerkesztett tartalma alatt megjelenik, a képernyő egyik részén már a reklám, másik oldalán pedig még a műsor megy.
A TV2 hirdetőinek ajánlanak ezentúl kreatív nyereménybemutatási formákat, és úgynevezett ID spotookat is, amelyekkel csak emlékeztetnek egy korábbi hirdetésre.
Palincsár László, az Initiative reklámügynökség vezetője szerint az új megoldások, élükön a single spottal rendkívül költséghatékonyak, erre pedig mindig vevők a hirdető cégek.
Szabolcsi Vera, a Vodafone marketingigazgatója szerint lehet ugyan mindenféle kreatív megoldásokat keresni, piszoár fölött hirdetni nyilvános vécékben, de igazán nagy tömeget még mindig a televízióban lehet elérni, így ők továbbra is erre koncentrálnak.