Üzleti tippek

Olcsó casco

Borsot törnek nagy riválisaik orra alá azok a frissen jött biztosítók új csomagjaikkal, amelyek például csak gumikárra, vagy a kocsi használt és új értéke közötti különbségre szólnak.

„A casco biztosításoknál díjcsökkenés várható a flotta- és egyéni szerződésekben, a csökkentett kártérítést adó új csomagok miatt, közben kapcsolt biztosítások is megjelennek a piacon” – kongatta meg a vészharangot Jákfalvi Zoltán, a Generali Biztosító gépjármű-biztosítási igazgatója a független biztosításközvetítők (alkuszok) éves találkozóján.

Aggódhatnak a „klasszikus” konstrukciókat kínáló nagy biztosítók, mert az Európai Unióból nemrég érkezett riválisaik beléptek a piacra egy praktikus és olcsó kiegészítő járműbiztosítással.

Eredeti áron

Ezek többsége kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb), de akár casco mellé is köthetőek, személyautókra és kishaszon-járművekre egyaránt. Az ötletet az adta, hogy a hagyományos autóbiztosítók többsége a járművek totálkára vagy ellopása esetén ma csak az autónak az esemény időpontjában érvényes forgalmi értékét fizeti meg a károsultnak.

A vételár-biztosítás viszont kiegészíti a kártérítés összegét, egészen a jármű eredeti beszerzési áráig, illetve új kocsira vonatkozó szerződésnél maximum 7,5 millió, használtnál 5 millió forint a térítési plafon. Így a pórul járt ügyfél biztosan tud magának új négykerekűt szerezni.

Az egyik biztosító terméke például öt évnél fiatalabb járművekre köthető a vásárlástól számított 90 napon belül. A biztosítási védelem három évre szól: vagy egyösszegű, előre fizetendő, vagy évente térítendő díjat kell fizetni érte. Költsége egy négymillió forintnál alacsonyabb vételárú jármű esetén ezer forint havonta.

Mivel az autószalonokból kigördülő jármű azonnal veszít értékéből, s néhány év alatt felére „árazódhat le”, e szolgáltatás akár több millió forintos kifizetést jelent karambol, bűncselekmény esetén. Egy kikötés azért még van: a kárkifizetés csak azután jár, ha az eredeti casco biztosítója vagy a kgfb-vel rendelkező ügyfélnek kárt okozott autós biztosítója már kifizette a maga részét.

Lízing, gumi

A vételár-konstrukcióval együtt a sokatmondó „GAP” (azaz piaci rés) biztosítások családjába tartozik egy másik konstrukció, amely szintén a finanszírozott jármű totálkára esetén fizet a lízing vagy a hitel futamideje alatt.

Ha ugyanis az ügyfél csak cascóval rendelkezik, totálkár esetén a biztosító itt is csak használt jármű értékét téríti meg, a finanszírozó pedig ez esetben is követelheti az ügyfélen az új autóra vonatkozó különbözetet. A lízing GAP további pluszt is ad: igény esetén még a cascónál szokásos önrészt is megfizeti a biztosító a károsult ügyfélnek (persze külön pótdíj fejében).

Gumiabroncs-biztosítás néhány feltétele (Mapfre)

– A biztosított járművet Magyarországon helyezték forgalomba, és magyar forgalmi rendszámú
– Márkajelzéssel ellátott jármű
– Személygépkocsiként vagy teherautóként tartják nyilván, súlya 4200 kg alatti
– Benzin- vagy gázolajüzemű jármű
– A biztosított gumiabroncsot a gépjármű értékesítésekor vásárolták, újnak minősül, nem újrafutózott
– A káresemény Magyarországon történt
– A kárt legkésőbb 30 nappal annak bekövetkezte után jelenteni kell a biztosítónak
Forrás: Mapfre

Garancia megnyújtva

Több hazai autókereskedő cégnél lehet használt járművekre szóló kiterjesztett garanciát igényelni. Ennek az a lényege, hogy a járműforgalmazó – az ügyfél előtt meg sem jelenő biztosító, vagy garantőrcég segítségével – akkor is hosszabb-rövidebb idejű garanciát nyújt a jármű meghibásodásának kijavítására, ha arra az új autókra szóló „gyári” garancia már nem vonatkozik.

Hagyományos autóbiztosítások jellemző kiegészítői

– balesetbiztosítás
– poggyászkár-biztosítás
– asszisztencia (telefonos segítségnyújtás)
– kölcsöngépjármű nyújtása
– jogvédelmi biztosítás
Forrás: CLB

Ilyen szolgáltatás igényelhető például a Renault Hungária Kft.-nél, Ford járművek vételénél, az AAA Autó-csoportnál a Carlife segítségével. A Mapfre-csoport e termékénél például vonatkozik a garancia nem javítható meghibásodás esetén a járművezető lakhelyére való hazaszállításra, csereautóra vagy akár a sofőr és utasainak 2 éjszakára történő szállodai elhelyezésére is – közölték e biztosítónál.

Korlátozások persze vannak. Az egyre idősebb járművek esetén egyre kevesebb alkatrészt, s azoknál is csak csökkentett értékű javítási költséget vállal magára a biztosító vagy a garantőrcég.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik