Üzleti tippek

Jó üzlet a lapkiadás

Tavaly világszerte nőtt a lapok példányszáma és reklámbevétele is, ráadásul még mindig több pénzt költenek a hirdetők a nyomtatott sajtótermékekben, mint a televíziókban.

Növekedtek az újságok reklámbevételei tavaly világszerte, miközben a fizetős lapok eladott példányszáma is 2,57 százalékkal emelkedett. Az ingyenes lapokkal együtt a példányszám 3,65 százalékkal szaporodott, öt év alatt pedig összesen 14,3 százalékos volt a bővülés. A fizetős lapok reklámbevételeinek tavalyi növekedése 0,86 százalékos volt, öt év alatt 12,84 százalékkal nőtt a reklámokból származó bevétel.

A sajtóreklámok, vagyis az összes nyomtatott kiadványban megjelent hirdetések a teljes nemzetközi hirdetési tortából 40 százalékkal részesedtek, még megelőzték a múlt évben a 38 százalékos részesedésű televíziót.

Európában kicsist más a helyzet: kontinensünkön az eladott lapok 23 százaléka ingyenes kiadvány, ezért a fizetős napilapok forgalma 2003 óta csaknem 6 százalékkal csökkent.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik