Üzleti tippek

A jövő zenéje

Professzionális, trendteremtő, nagy és emberközpontú – többek közt ezek a kifejezések jellemzik a lapunk által megrendelt kutatás szerint a jövő médiavállalatát.

Innovatív, technikailag fejlett, professzionális, gyors – bár e jelzők akár egy Ferrarira is vonatkozhatnának, a TNS Hungary legfrissebb kutatása szerint valójában ezek a kifejezések írják le leginkább a jövő médiavállalatát. A fentieken kívül kritérium a rugalmasság, az ügyfélközpontúság, a sokoldalúság, a hatékonyság, a sikeresség és a digitalizáltság is. Mindezeket összevetve a kutatásba bevont szakemberek a Marketing&Médiát is kiadó Sanoma Budapestet nevezték meg etalonként, amikor a jövő médiavállalatairól kérdezték őket.
Magyarország vezető médiacége leányvállalataival együtt 34 lapot jelentet meg, a magazinpiacon 27 százalékos piaci részesedése van a hirdetési és a lapárbevétel tekintetében, 2006 márciusa óta pedig a Story Tv-nek is többségi tulajdonosa. De nem csak a Sanoma, más nagy kiadóvállalatok is biztató jövő elé néznek a válaszadók megítélése alapján. A magyar piacon 1989 óta jelen levő Axel Springer a képzeletbeli dobogó harmadik fokán foglal helyet, míg a Ringier a húszas lista középmezőnyében található. Érdekesség, hogy míg a TNS legvonzóbb munkahelyekre vonatkozó felmérésében a válaszadók többen a Marquard Médiára voksoltak, a jövő médiavállalatainak listájáról egyebek mellett hiányzik a Joyt, a CKM-et, a Playboyt és a Shape-et kiadó társaság. A Sanoma és az Axel Springer között a rangsorban az RTL/R-Time a második, a céget körülbelül tízszer annyian nevezték meg a jövő médiavállalataként, mint a konkurens Tv 2-t.

A kutatás módszertana

A kutatást online módszerrel végeztük, egy kb. hatperces kérdőív segítségével. A terepmunka 2008. április 21. és május 5. között zajlott. Összesen 156 kérdőívet dolgoztunk fel, ez 14,1 százalékos kitöltési arányt jelent. A válaszadók 58 százaléka hirdető vállalatnál, 42 százalék pedig ügynökségi oldalon dolgozik.

Atkári Csaba (TNS partner)

A Mediaedge:cia nem csak a munkahelyként legvonzóbb médiaügynökségek sorában remekelt (lásd: Boldogító igen, 64. oldal), ebben a kutatásban is szép eredményt ért el: a negyedik helyet szerezte meg, az ügynökségek közül a legnagyobb pontszámmal. Őket az Omnicom Media Group követi. Az online médiavállalatok közül a megkérdezettek szerint a Google, a Index, valamint az Origo a jövő reménységei.

Az öt legnagyobb médiavállalat Magyarországon

1. Sanoma Budapest
2. RTL, R-Time
3. Axel csoport
4. Mediaedge:cia
5. Omnicom Media Group

Forrás: TNS Hungary

Ajánlott videó

Olvasói sztorik