Üzleti tippek

Boldogító igen

A nagy lapkiadók, valamint a tévécsatornák számítanak ma a legmenőbb munkahelyeknek a marketinges és médiás szakemberek körében.

Melyek a médiaszektor legvonzóbb munkahelyei? Hová mennének be a marketinges és médiás szakemberek legszívesebben dolgozni reggel? Hol, milyen környezetben és társaságban töltenék el azt a bizonyos nyolc órát? – többek közt ezekre a kérdésekre kereste a választ lapunk megbízásából a TNS Hungary. A hirdetői, illetve médiaügynökségi oldalról bevont 156 válaszadó részvételével bonyolított online kutatás nemcsak a legvonzóbb kreatív és médiaügynökségekre összpontosított, hanem azt is vizsgálta, hogy a szakemberek mely hirdető cégeknél, illetve médiatulajdonos társaságoknál húznák legvidámabban az igát.

A médiaügynökségek közül a WPP Group tagja, a Mediaedge:cia vitte el a pálmát. A cég forgalma mintegy húszmilliárd forint volt tavaly. Egyik legnagyobb hazai sikere kétségtelenül a 2006-ban a Magyar Telekom csoporttal kötött többmilliárd forint értékű „házasság”. A rekordmértékű megbízással szép számmal érkeztek új szakemberek is a társasághoz, s ha a hír igaz, akkor egy jó és összetartó csapat munkálkodik a háttérben, így nem csoda, hogy többen is szívesen csatlakoznának. Szintén jó a renoméja az OMD-nek és az Initiative Mediának, a Maksz 2007-es ügynökségi rangsorában mindketten ugyancsak előkelő helyen végeztek: előbbi az első, utóbbi a harmadik helyen.
A kreatív ügynökségek tekintetében nem ennyire egyértelmű a képlet: a válaszok alapján úgy tűnik, a megkérdezettek kiegyensúlyozottnak, homogénnek látják a piacot, és nem igazán vannak olyan cégek, amelyek kiválóságukkal különösebben kiemelkednének a sorból. Mivel igen nagy volt a válaszok szórása, rangsorról nem nagyon beszélhetünk. Elmondható, hogy a magyar tulajdonban lévő, kisebbnek számító társaságok, mint például az Akció, a Café, a hat vagy a Republic of Art esetenként épp annyira vonzók a szakemberek számára, mint a nagy nemzetközi ügynökséghálózatok tagvállalatai, a Publicistől kezdve a Leo Burnetten keresztül a Saatchi & Saatchiig, hogy csak néhány példát hozzunk fel, a teljesség igénye nélkül.

A legvonzóbb munkahelyek

A legvonzóbb médiaügynökségek
1. Mediaedge:cia
2. Initiative
3. OMD

A legvonzóbb médiatulajdonosok
1. Sanoma
2. RTL Klub
3. Axel Springer

A legkülönfélébb említések miatt a hirdető cégek körében szintén nagyon színes és széles a paletta, ezért itt sem könnyű sorrendet felállítani. Mindenesetre ebben a kategóriában a megkérdezettek szép számmal említettek multinacionális mamutcégeket, az FMCG területéről például szinte minden nagy játékos vonzó mint potenciális munkahely. Az Unilever, a Procter & Gamble, a Henkel neve épp úgy bekerült az áhított cégek közé, mint a Beiersdorf vagy a L’Oréal. A sportszergyártók közül a Nike és a Puma neve hangzott el, az informatikai/internetes szférából pedig a Microsoft és a Google bizonyult vonzónak. A mobilcégek szintén képviseltetik magukat a listán, akárcsak néhány bank. A nemzetközi cégek mellett csak elvétve találunk a válaszok között hazaiakat, s ezek is többségében már jócskán túlnőttek az országhatáron. A CIB, a Mol és az OMV mellett üdítő színfoltot jelent a Szépművészeti Múzeum.

A médiatulajdonosok közül a nagy lapkiadók, valamint a tévécsatornák a legvonzóbbak a szakemberek számára. Abszolút első helyen a lapunkat is kiadó Sanoma Budapest végzett, itt ötször annyian vállalnának szívesen munkát, mint a harmadik helyezett Axel Springernél. A Marquard Média HR-szakembereinek szintén többen mondanák ki a boldogító igent, a Ringier viszont nem csalogatja különösebben a megkérdezetteket. A tévécsatornák is nagy vonzerőt jelentenek, különösen az RTL Klub, amely a második helyet szerezte meg magának. De a Tv 2, a Viasat 3, az MTV, a „királyi televízió”, a Sport Tv vagy a National Geographic Channel neve is megtalálható a listán. A rádiók közül a Magyar Rádió és a Sláger, az online vállalatok sorából pedig a Google tűnt ki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik