Üzleti tippek

Még több plaza

Eddig 2,7 millió négyzetméter kereskedelmi létesítmény épült Magyarországon, de a fejlesztés tovább folytatódik, mivel a következő 10 évben 50 százalékkal növekszik a kiskereskedelmi fogyasztás.

A múlt év novemberében Budapesten átadott – a Plaza Centers Group tulajdonában álló – 64 ezer négyzetméteres Aréna Plaza nagynak számít a magyar piacon. Az ettől alig 3 kilométerre található Árkád tulajdonosát az ECE-t azonban nem aggasztja a konkurencia, 2010-re befejezi a 17 ezer négyzetméteres következő ütemet – áll a Collier International elemzésében.

Az ING a XI. kerületben (Újbudán) a Móric Zsigmond körtér közelében épít bevásárlóközpontot, míg az R-Co a Ferihegyi út mentén GLA néven épít egy 55 ezer négyzetméteres plázát. Mindkettőt a metró közelsége teszi vonzóvá.

A Futureal már “lábon” eladta a Józsefvárosban a Corvin Átrium bevásárlóközpontot, amely 2010-re lesz kész. Zugló új városközpontjában a Bosnyák térnél 60 ezer négyzetméteres objektum készül.

Az elemzés megjegyzi, hogy a harmadik generációs bevásárló központoknak komoly konkurenciát jelentenek az újabbak. Az egyik probléma az egy üzletre jutó alapterület, a világmárkák ugyanis a 300-700 négyzetméteres üzleteket keresik. A régebbi plázákban viszont 200 négyzetméternél nem több az egybefüggő alapterület.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik