Üzleti tippek

PR-Oscart nyert egy magyar cég

Egy hazai PR-ügynökséget díjaztak azért, mert egy angliai pulykaframon madárinfluenza-vírust találtak.

A Weber Shandwick budapesti irodája nyerte el az idei IPRA Golden World díjat a válságkezelés kategóriában. A Nemzetközi Public Relations Szövetség, az IPRA szakmai zsűrije 52 ország több mint 400 nevezéséből választotta ki a 28 kategória legjobbjait. A Weber Shandwick az egyetlen magyar díjazott, egyben az egyedüli ügynökség a közép- és kelet-európai térségből, amely nyerni tudott kategóriájában.

A Weber Shandwick budapesti irodája a SáGa Foods Zrt-vel közösen végzett válságkezelési munkáért kapta az elismerést. 2007 elején madárinfluenza-fertőzés tört ki az egyik legnagyobb brit pulykafarmon a Bernard Matthews húsipari cégnél, amely a SáGa anyacége. Félő volt, hogy a vírus angliai megjelenése veszélyt jelenthet a – fertőzésben egyébként nem érintett – hazai SáGa hírnevére nézve. A helyzet kezelésére a SáGa vezetői és a Weber Shandwick közösen dolgoztak ki stratégiát.

A gyors reakciónak köszönhetően a madárinfluenza magyar eredetéről szóló híreket sikerült hatékonyan cáfolni, így a valótlan híresztelés nem okozott imázsvesztést. „A brit madárinfluenza esetleges összekapcsolása a SáGával komolyan veszélyeztette a vállalatot – mondta Tullner Attila, a SáGa vezérigazgatója – Azonnali, hatékony lépésekre volt szükség a negatív híresztelések elkerülésére. Az országos főállatorvos közreműködésével a helyzet gyorsan és egyértelműen tisztázódott, így a SáGa megőrizte hírnevét.”

Az IPRA zsűrije a díjazottak bejelentésekor első helyen emelte ki a Weber Shandwick válságkezelési kampányát. „Rendkívül elégedett vagyok, hogy olyan országokból is láttam nevezéseket, ahol a public relations viszonylag fiatal szakma” – nyilatkozott a zsűri elnöke, Michael Regester.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik