Üzleti tippek

Részletekben az ördög

admin
admin

2008. 04. 16. 11:04

Számos tematikus melléklettel és a hazai sztárok soraiból kikerülő vendégszerkesztőkkel újít az idén a Metro napilap.

„Elkészült Roman Abramovics csukcsföldi kormányzó legújabb jachtja, amely nemcsak a tulajdonos flottájában, hanem a világon a legnagyobb. (…) A hajóépítés költségei olyan magasra rúgtak, hogy Abramovics felkérte a magyar lakosságot: adójuk egy százalékával járuljanak hozzá a borsos kikötői díjhoz.”
A fenti hír nem április elsejei tréfa, hanem április 3-án jelent meg a Metro napilap hasábjain, miután az Irigy Hónaljmirigy (IHM) pár óra erejéig átvette a munkát az újság szerkesztőségétől.
A paródiacsapat szabad kezet kapott a hírek szerkesztésében, s összesen négyoldalnyi anyagot állítottak össze. Rubos Krisztina, a Metro marketingigazgatója lapunknak elmondta: a poéngyárosokkal való együttműködés a Metro tartalmi megújulásának jegyében történt. A napilap az idén több alkalommal is bevonja majd az olvasói körében népszerű közéleti személyiségeket (színészeket, sportolókat, zenészeket, művészeket) az újság alakításába. Lesznek, akiket szerkesztési feladatokkal bíznak meg, míg másokat egy-egy közérdekű téma kapcsán véleményük publikálására kérnek fel. A kiválasztottak körét a nemrégiben elindult Metro Life Panel online kutatási rendszer önkéntes tagjain tesztelik.

A Metro számokban

A Metro Európa, Észak- és Dél-Amerika, valamint Ázsia száz nagyvárosában jelenik meg, naponta több mint 23 millióan olvassák. Olvasótáborának többsége iskolázott, aktív életmódot élő fiatal (58 százalékuk 18–49 év közötti), körülbelül fele-fele arányban nők és férfiak.
A budapesti kiadású Metro 1998. szeptember 7-én jelent meg először, 160 ezres példányszámmal, majd 2001-ben vált országos napilappá, azóta Budapesten és 23 nagyvárosban összesen 340 ezer példányban jelenik meg. Mára a Metro Magyarország legnagyobb példányszámú ingyenes napilapja, a Szonda Ipsos 2007-es felmérései szerint közel hétszázezren olvassák országszerte.

Színesedő oldalak

„Tavaly decemberben részt vettünk egy konferencián, ahol a Metro teljes menedzsmentje mellett mind a 21 országban megjelenő lap képviseltette magát. Tartottunk egy ötletbörzét, majd megegyeztük abban, hogy változnak az olvasói igények, és ezeknek megfelelően színesebbé kell tennünk az újság tartalmát” – tárja fel az újítás okát a marketingigazgató. Noha a vendégszerkesztők bevonásával a Metro szorosabbra fűzi viszonyát a celebekkel, Rubos Krisztina hangsúlyozta: nem a bulvárosodás a cél, inkább megmutatni az olvasóknak azt, hogy a hírességek hogyan látják a világot. De ez csak az egyik irányvonal. A másik, ugyanakkor jóval hangsúlyosabb pedig az, hogy a rövid, tömör tájékoztatáson túllépve időnként – elsősorban a városi, illetve a közélet különféle témáit, problémáit felvető – tartalmasabb, részletgazdagabb írások is megjelenjenek. Ennek megfelelően a Metro 2008-ban kilenc tematikus melléklettel jelentkezik: Metro Hölgyek, Teknik, Foci, Diák, Olimpia, Család, Férfiak, Karácsony, illetve a környezetvédelemmel foglalkozó Zöld, amelyből a napilap vezetősége az idén négyet szeretne megjelentetni.

Tudta-e?

A Metro egy-egy kiadása átlagosan 4-5 év után válik nyereségessé.

A Metrónak a környezetvédelem, környezettudatosság melletti elkötelezettsége egyébként a zöldmellékletek összeállítása mellett közvetetten a sztárokkal való együttműködésben is megnyilvánul. A vendégszerkesztők ugyanis nemcsak az újságírásba kóstolnak bele, hanem autogrammal ellátott kézlenyomatukat is otthagyják emlékül a szerkesztőségben, amelyeket a napilap elárverez az olvasók körében, s a bevételt jótékony célokra (valószínűleg újrahasznosító programokra, illegális szemétlerakók felszámolására stb.) fordítja.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2016. február 26.
A Microsoft informatikai világcég magyarországi székháza az egykori óbudai Gázgyár területén létesült Graphisoft parkban, a főváros III. kerületében.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.