Üzleti tippek

Szeretnivaló lesz az APEH

Az adóhatóságnak nem célja a vagyonosodási vizsgálatok számának növelése, de továbbra is vizsgálni fogják az adózás nélkül szerzett vagyonokat. A hivatal arculatot vált, s barátságosabb képet igyekszik a polgárok felé mutatni.

A vagyonosodási vizsgálatok nem állnak le idén sem – válaszolta a FigyelőNet kérdésére Szikora János, az APEH elnöke a szervezet szerdai sajtótájékoztatóján. Úgy vélte, a vizsgálatok – a kritikákkal szemben – beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, legalábbis ami az adóhatóság reményeit illeti. Az elnök szerint nem pusztán a vizsgálatok által beszedett adóbevételeket, hanem a növekvő adótudatosságot is számításba kell venni a hatás értékelésekor.

A minőségre mennek

A hatóság tapasztalatai szerint nemcsak a magánszemélyeknél, hanem a cégek vezetőinél is növekszik az adófegyelem, vélhetően a vagyonosodási vizsgálatok hatására is.

Az idei első negyedévben az egy vagyonosodási vizsgálatra jutó adókülönbözet-megállapítás 11,7 millió forint volt, szemben a tavalyi első negyedévi 5,5 millió forinttal – tette hozzá Varga Lászlóné elnökhelyettes. A cél továbbra sem a mennyiség, hanem a minőség növelése, az irreálisan magas, adózás nélkül szerzett vagyonok vizsgálata – fűzte hozzá.

Az adóhatóság mindemellett szeretné, ha nőne a társadalmi elfogadottsága, ezért arculatot vált – derült ki a tájékoztatón.

Erősítenék a szolgáltató jelleget

Megváltozik május elsejétől az APEH logója (a hivatal elnöke szerint a jelenlegit sokan kritizálták azzal, hogy olyan, mintha be akarna kapni valamit), a barátságosabb színvilággal a hivatal azt kívánja jelezni, hogy nem pusztán hatóságként, hanem szolgáltatóként is szeretne a polgárok tudatában megjelenni, s az eddigieknél nagyobb figyelmet fordítani az ügyfélszolgálati feladatokra.

Szeretnének társadalmilag elfogadottabbá válni. Fotó: MTI

Szeretnének társadalmilag elfogadottabbá válni. Fotó: MTI

A hivatal szóvivője hangsúlyozta: továbbra sem kívánnak jelentős összegeket kommunikációra költeni, s nem dobják, nem cserélik ki azokat a tárgyakat, amelyeken még a régi logó található.

Nem is annyira népszerűtlenek

Az állami szervezet a jövőbeni kommunikációjában azt is tudatosítani akarja, hogy a beszedett adóforintokból így vagy úgy, de mindenki részesedik, az adóhivatal működése a köz javát szolgálja. A barátságosabb arculat része az is, hogy hamarosan „ A május a szerelem hónapja… És az adózásé” feliratú plakátok figyelmeztetnek majd bennünket állampolgári kötelezettségeinkre.

Az adóhatóság megítélése egyébként jelenleg sem mondható negatívnak más állami szervezetekkel összevetve: az Üzlet és Siker korábbi felmérése szerint az emberek elégedettebbek az APEH-hel, mint a rendőrséggel vagy az egészségüggyel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik