Üzleti tippek

Ősszel vágják a sztrádaszalagokat

Idén szerényebb mértékben bővül a hazai gyorsforgalmi úthálózat, mint az elmúlt években, az átadásra váró szakaszok viszont igen jelentős hatást gyakorolnak a közúti forgalomra. Az M0 körgyűrű keleti szektorának belépése a fővárosban érezhetően mérsékelheti a tranzitforgalmat, az M7 „teljessé válásával” pedig végig sztrádán autózhatunk az Adriáig.

Ebben az évben 77,7 kilométerrel lesz hosszabb a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat, a növekedés mértéke elmarad a korábbi évek – főleg a választást megelőzők – ütemétől. Panaszkodni ugyanakkor nincs ok, ugyanis két olyan útszakasz is elkészül idén, amelyek átadása nem a hosszuk, hanem a jelentőségük miatt igen fontos a közúti közlekedés szempontjából. Némi üröm az örömben viszont, hogy a szalagátvágások részben csak kora ősszel történnek meg, így a nyári idegenforgalmi csúcsidőszakban még nem tapasztalhatjuk meg az átadott szakaszok „áldásos” hatását.

Régen várt M0 a 4-es út és az M3 között


Jelentősen csökkentheti az átmenő forgalmat (Kép: NIF)

Jelentősen csökkentheti az átmenő forgalmat (Kép: NIF)

Ha valaki reggelente abban a „kegyben” részesül, hogy az M3 autópálya budapesti bevezető szakaszán araszolhat több száz kamion, teher- és személykocsi társaságában, esetleg a nap bármely szakában dugul a Hungária körúton, az tudja csak igazán értékelni, hogy várhatóan szeptember folyamán átadják az M0-s körgyűrű 4. számú főút és az M3-as sztráda közötti szakaszát. Eredetileg ennek már a múlt évben el kellett volna készülnie, de kisajátítási viták, és települési tiltakozások miatt majd egy évet csúszik az átadás. A nagyjából 27 kilométeres pálya a hosszánál jóval nagyobb jelentőséggel bír, hiszen az ország északi és keleti részéből érkező, illetve oda tartó forgalom nagy részétől szabadíthatja meg a fővárost, alapvetően a Hungária körutat.

Szintén az M0-hoz kapcsolódik egy egyelőre kevésbé jelentős, de igen látványos műtárgy, nevezetesen a Szentendrei-sziget déli csücskénél felhúzott új dunai átkelő, a Megyeri híd átadása. A Budapest északi folyami kapujának tekinthető 100 méter magas híd lejárói egyelőre a „semmibe” vezetnek, vagyis nem gyorsforgalmi útba, hanem a meglévő szűk utakba torkollanak. Így az egyébként nagyon impozáns új Duna-híd csatlakozó útjai csak korlátozottan lesznek alkalmasak a 11-es és a 2-es út forgalmának részleges elvezetésére.

Madártávlatból az épülő Megyeri híd (fotó: www.civertan.hu)

Madártávlatból az épülő Megyeri híd (fotó: www.civertan.hu)


Sztrádán az Adriáig

A nyár felénél, várhatóan júliusban adják át a forgalomnak az M7-es sztráda Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 35,5 kilométeres szakaszát, s így már végig autópályán haladhatnánk az Adriáig, ami azonban mégsem lesz így teljesen. Marad ugyanis egy tényleg nyúlfarknyi, lényegében 1 kilométeres szakasz az országhatár előtt, amit az új Mura-híddal együtt csak szeptemberben vehetnek birtokba az autósok a jelenlegi állás szerint.

Szintén őszi átadásra számíthatunk az M6-os autópálya M0 körgyűrű és érdi tető közötti szakaszával kapcsolatban is, hiszen a majd’ 10 kilométeres út műszaki átadása augusztus végén várható.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik