Üzleti tippek

To be… is B-to-B

admin
admin

2008. 03. 18. 12:00

Az idén várhatóan tovább emelkedik az üzleti kommunikációra szánt pénzek összege az USA-ban. Az előrejelzések az internet jelentőségének növekedését jósolják ezen a területén is.

Minden második döntéshozó több mint negyedével szándékszik növelni a business-to-business (B2B) marketingkiadásokat 2008-ban – derül ki a B-to-B Marketing in 2008 elnevezésű kutatásból. A felmérés következtetései szerint elsősorban a termékmarketing, a vállalati kommunikáció és a helyszíni megjelenéshez kapcsolódó marketingtevékenység él majd az új média nyújtotta lehetőségekkel, míg például a branding területén továbbra is a hagyományos csatornáké lesz a fő szerep.

Keresésre hangolva

A siker egyik kulcsa az e-mail, legalábbis erre esküszik a megkérdezettek 84 százaléka, de a favoritok közé tartozik a PR és a szakmai kiállítás is (76, illetve 72 százalék). Az elektronikus levélen kívül a digitális palettáról csak a keresőmarketing, illetve a webinar, azaz a webes szeminárium lépte át az 50 százalékos küszöböt, előbbi 61, utóbbi 52 százalékkal. Mostohagyereknek számít a B2B kommunikációban a tévéhirdetés, amely a blog, a rádió és a közterület után a maga 16 százalékával utolsó a listán. Noha körülbelül csak minden hatodik médiamix része a televízió, a marketingkiadások figyelemre méltó, 17 százalékát emészti fel. Ennél több pénzt (20 százalék) egyébként csak a kiállításokra áldoznak a cégek. Szűkmarkúan bánnak ugyanakkor a blogokkal és online videókkal, ezek kénytelenek beérni a pénzek 5-5 százalékával.

Ez az arány azonban módosulni látszik, mivel a stratégiák teljes tárházát alkalmazó döntéshozók többsége az online videók és a keresőmarketig jelentős térhódítását (55 százalék) vetíti előre. Eközben a hagyományosabb eszköznek számító elektronikus és nyomtatott hirdetések, dm-ek, valamint szakmai kiállítások a jelek szerint összességében legalább 20 százalékos visszaesésnek néznek elébe.

Eredményes tréning

Egy-egy stratégia kidolgozásakor természetesen figyelembe kell venni a kitűzött célokat. Míg új partnerek megnyerésére a válaszadók 47 százaléka szerint az „igazgatói reggeli” és tréning a legeredményesebb módszer, a vállalati vagy márkaüzenetek hatékony kommunikálására 56 százalékuk az e-mail mellett teszi le a voksát. A szakemberek 58 százaléka vélekedik úgy, hogy a márkatudatosság erősítésére továbbra is a PR a legmegfelelőbb eszköz, és annak ellenére, hogy B2B-körökben a tévé összességében nem szerepelt túl jól, a megkérdezettek hetven százaléka mégis a villódzó dobozt tartja a márkaidentitás-terjesztés legjárhatóbb útjának.

Kutatás és résztvevők

A B-to-B Marketing in 2008: Trends in Strategies and Spending elnevezésű kutatást 2007 harmadik negyedévében készítette a MarketingProfs és a Forrester Research. A 462 válaszadó többsége marketingigazgatók, illetve különféle marketinges vezetők közül került ki. Harmincöt százalékuk termékek gyártásában, további 32 üzleti szolgáltatásokban érdekelt, de a pénzügy/biztosítás, a média, a szórakoztatás, az utazás és más területek szakemberei is képviseltették magukat, illetve cégüket a felmérésben. A megkérdezettek különböző méretű társaságokat vonultattak fel: körülbelül 50 százalék tette kevesebb mint százmillió dollárra cégének éves bevételét, 15 százalék százmillió és egymilliárd közötti összegről nyilatkozott; egymilliárdnál nagyobb pénzekről a kutatásban részt vevők 24 százaléka számolt be.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2013. február 14.
Egy recepciós munkatárs a Microsoft Magyarország Kft. székházában, a főváros II. kerületében, a Graphisoft parkban 2013. február 14-én. A magyar kormány és a Microsoft Magyarország Kft. tavaly decemberben kötött stratégiai együttműködési megállapodást.
MTI Fotó: Bruzák Noémi
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.