Üzleti tippek

Kuba lelke

admin
admin

2008. 03. 18. 12:00

Igazi sikertörténetet mondhat magáénak a karib-tengeri szigetországból indult Havana Club rumcsalád, amely tökéletes alapanyaga sok népszerű koktélnak, de tisztán fogyasztva is teljes az élvezetet nyújt.

A Havana Club története egészen 1878-ig nyúlik vissza, amikor az Arechabala család szeszgyárából kikerült az első palack. Az üzlet viszont nem ment úgy, ahogy szerették volna, így a gyártás a második világháború alatt megszűnt. A Castro-rezsim hatalomra kerülését követően a kubai állam indította újra a termelést, majd 1966-ban nemzetközileg is bejegyeztette a márkát.

A Havana Club Magyarországon

Hazánkban a Havana Club három tagját forgalmazzák. A Havana Club Anejo Blanco a minimum két évig tartó tölgyfahordós érlelési folyamat eredményeképp a klasszikus fehér rumoknál magasabb kategóriát képvisel, és az érlelt rumok legtisztábbjaként átlátszó, enyhén homokszínű árnyalata van. Ideális alapanyaga az eredendően kubai Mojitónak. A Havana Club Anejo Especial különböző évjáratú rumok keverékéből készülő, aranyszínű specialitás. Erős, de egyúttal simulékony karaktere miatt zseniális alapanyaga a kubaiak nemzeti italának, a Cuba Librének. A Havana Club Anejo 7 Anost az igazi különlegességeket kedvelőknek készítik. Fogyasztható tisztán vagy jéggel, ideális egy kellemes kubai szivar kísérőjeként.

Cool márka

Ma már a rumcsalád összesen nyolc tagból áll. A legdrágábbért, a Maximóért a kifinomult ízlésű és vastag pénztárcájú vevőnek 1500 dollárt kell fizetnie.

A finom nedű egyébként az ország fővárosáról kapta nevét, így nem véletlen, hogy mindkettő emblémájában megtalálható a Giraldilla, amely a hűség és remény szimbóluma. A Havana Clubot egyfajta varázslat övezi, amely azt az érzetet kelti, hogy fogyasztója kifinomult érzékű és stílusos. A kubai márkát 2006-ban és tavaly is Cool Brandnek választották Angliában.
Mindez nem is meglepő azok után, hogy a rumcsalád az utóbbi évek legdinamikusabban növekvő italmárkájának számít. Felfutása a Havana Club International S.A. 1993-as megalakulás óta tart. A vállalatot a rumgyártásért felelős kubai cég és a francia Pernod Ricard Group alapította. A dinamikus növekedést mi sem jellemzi jobban, mint az, hogy amíg 1994-ben még csak 460 ezer kilencliteres kartont adtak el, tavaly az értékesítés már elérte a hárommillió kartont.

Tudta-e?

A kubai Havana Club jelenleg a harmadik számú rummárka a világon és a második Európában.

A növekedéshez hozzájárult, hogy a vegyes vállalat tavaly januárban rumlepárlót nyitott a kubai San Joséban. A 35 futballpályának megfelelő területen elhelyezkedő üzem hat érlelő pincéjével az iparág legnagyobb érlelő kapacitású rumlepárlója a világon. A tervek szerint 2013-ra a vegyes vállalat ötmillió karton Havana Clubot értékesít. Mivel pedig a sötét, érlelt rumok iránt is dinamikusan növekedik a kereslet, ezért az új létesítmény elsősorban ezek gyártására specializálódott. A lepárló a hagyományos kubai rumkészítés folyamatát alkalmazza, amely a tölgyfahordóban végzett természetes érlelésen alapszik – ez a keverés és érlelés művészete, amely a magasan képzett Maestro Ronerók felügyelete alatt folyik.

Vitatott Club

A kubai–francia cég jelenleg a világ 124 országába exportálja a rumcsaládot. Az egyik lehetséges legnagyobb piacra, az USA-ba viszont a Havana Club International termékéből egy csepp sem kerülhet, mivel az érvényben lévő embargó miatt tilos a kubai termékek kereskedelme. Ennek ellenére az ottaniak se maradnak Havana Club nevű rum nélkül. Az Arechabala család ugyanis vélt márkajogait eladta a Kubából Bermudára menekült családi vállalkozásnak, a Bacardinak, amely 1994-ben be akarta jegyeztetni a Havana Club nevet az Egyesült Államokban. Ám kudarcot vallott, mivel a névhasználat jog a Havana Club International S. A.-t illeti meg. A Bacardi ennek ellenére 2006-ban megkezdte a saját gyártású, Puerto Ricóban előállított Havana Club árusítását az USA-ban. Erre válaszul a kubai–francia vállalat jogi útra terelte a vitát. A pereskedés azóta is tart.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Beregszász, 2015. március 19.  
Vásárló fizet az egyik élelmiszer áruházban a kárpátaljai Beregszászon, a Bohdana Hmelnickoho utcában 2015. március 18-án. Ukrajnában a nemzeti valuta leértékelődése miatt leginkább az alapvető élelmiszerek drágultak, a hrivnya értékének ingadozása miatt egy napon belül is változnak az árak.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.