Üzleti tippek

500 teherautó lassítja a forgalmat

Reggel óta mintegy 5-600 teherautó cammog a budapesti Hungária körúton, tiltakozásul a fővárosi behajtási díjak megváltozott tarifái és a zónahatárok miatt.

Az tiltakozást irányító szerevezet, a Közúti Fuvarozók Érdekvédelméért Nonprofit Kft. részéről
Klinka László elmondta, hogy a fuvarosok a KRESZ szabályainak betartása mellett használják a számukra kijelölt egyik ingyenes tranzitútvonalat. Közölte, hogy a Hungária körúton a megszokottnál kisebb a személyautó-forgalom, feltehetően az autósok a torlódásoktól tartva elkerülik az érintett utat. Az ügyvezető szerint emiatt az akció nem okoz nagy torlódást.

A Hungária körúton cammognak (Fotó: MTI)

A Hungária körúton cammognak (Fotó: MTI)

Klinka László úgy fogalmazott: a fuvarozók „hangulata siralmas”, főleg azokra a vállalkozókra ró terhet a behajtási díj, akik csak egy teherautóval dolgoznak, és az éves matrica mintegy 2,5 millió forintos díja akár a teljes nyereségüket elviheti. Véleménye szerint a főváros vonatkozó rendelete csak a pénz beszedésére koncentrál, mert ha már valaki kifizette például az éves behajtási díjat, akkor szabadon közlekedhet egész Budapesten, és ezzel sérülnek a környezetvédelmi elvek.

Érvek és ellenérvek

Klinka szerint a politikusok nem értik, hogy a teherautók csak célforgalomban hajtanak be a belvárosba, mert az átmenő forgalomban résztvevők érdeke a belváros elkerülése a többlet állásidő, illetve üzemanyag-fogyasztás miatt. Ha lenne a várost elkerülő gyűrű, azt a fuvarozók kényszerítő szankciók nélkül is, örömmel használnák.

NIncs káosz

A Fővinform munkatársa azt közölte, hogy a déli órákban nem lehetett érzékelni a demonstráció forgalomlassító hatását. Közlése szerint reggel óta az akcióban lényegében változatlanul mintegy 30 teherautó vesz részt.

A drága behajtási engedélyek célja az, hogy a nagy, 12 tonna fölötti áruszállító teherautók a csak a logisztikai központokig közlekedjenek, s a fővároson belül kisáruszállítókkal terítsék az árukat – mondta a FigyelőNet kérdésére Balogh Pál, a Fővárosi Önkormányzat városüzemeltetési és környezetgazdálkodási bizottságának elnöke a rendelet mellett szóló legfontosabb érvet ismertetve.

A szakpolitikus, aki korábban maga is foglalkozott fuvarozással, elmondta: bár az intézkedések kétség kívül sértik a fuvarozók érdekeit, a főváros kénytelen védekezni a nagy teherautók forgalma ellen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik