Üzleti tippek

Pénzt kér a beszélgetésért a Wizz Air

Percenként 225 forintért hívható a Wizz Air call centere, a diszkont-légitársaság szerint az emelt díjas szolgáltatással a nemzetközi trendet követik, a helyfoglalások túlnyomó többsége amúgy is interneten történik.

Normál helyi hívás díja helyett néhány napja csak emelt tarifával, egészen pontosan percenként 225 forintért hívható a Wizz Air telefonos központja (call center) – hívta fel a FigyelőNet figyelmét egy olvasónk, aki nem értette, hogy miért van szükség erre a barátságtalan lépésre, miközben a diszkont-légitársaság nemrég tovább emelte a poggyászszállításért korábban bevezetett díjat is. Ahogy olvasónk írta, tudomása szerint Európában egyedül a Ryanair alkalmaz emelt díjas számot ügyfélszolgálata eléréséhez, ami miatt Nagy-Britanniában komoly támadások, kritikák érték.

Az olcsó jegyen felül az egyéb szolgáltatásokért fizetni kell

Az olcsó jegyen felül az egyéb szolgáltatásokért fizetni kell

A felvetéssel kapcsolatban Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs vezetője elmondta, hogy az emelt díjas szám alkalmazásával pusztán a nemzetközi trendet követik. Amúgy is – érvelt –, a Wizz Air üzleti stratégiája arra épül, hogy A-ból B-be a lehető legolcsóbban juttassa el az utasait, minden egyéb szolgáltatás ezért kerül pénzbe, így a kritizált poggyászfeladás is.

Az emelt díjas számról annyit mondott, hogy a Wizz Air helyfoglalásainak 85 százalékát az utasok az interneten bonyolítják, 9-10 százalék esik az utazási irodákra, s mindössze 5-6 százalék az ügyfélszolgálatra. Tapasztalataik szerint a call centerek hívásforgalmának 90 százalékát az információkérés teszi ki, amelyet a honlapról is megtehetnek az érdeklődők. Miután a legdrágább az élőmunka, ezért döntött úgy a diszkont-légitársaság vezetése, hogy emelt díjon legyen hívható az ügyfélszolgálat – magyarázta Kázmér Natasa.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik