Üzleti tippek

Spar lesz a Plusból

A Kaiser's és az Interfruct után utolsó magyar élelmiszer-kereskedelmi hídfőállását is eladta a német Tengelmann. A Kasier's után a Plust is a Spar szerzi meg – írja a Népszabadság.

A lépéssel tovább koncentrálódik a hazai élelmiszer-kiskereskedelem, amelyben a diszkontpiacra belépett vagy hamarosan belépő új szereplők (Lidl, Aldi) átrendezik a sorokat.

A cégeladásra a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) kell még áldását adnia, mivel a két cég együttes piaci részarányát 13 százalékra becsülik. A Plus felvásárlásával a Spar hálózata egy csapásra 174 üzlettel bővül. A 378-as egységes lánc a hazai piac második legnagyobb egy kézben lévő kereskedelmi vállalatává vált. A felek a vételárat nem közölték. A Spar átveszi a Plus mind a 2300 dolgozóját.

Piaci szereplők szerint megjósolható, hogy a néhány megrázkódtatástól mentes év után most egy újabb felvásárlási hullám kezdődhet, amiben a Plus eladása az első mozzanat. Bár felvásárlási célpontként több szóba jöhető „gyenge láncszemet” is beazonosítottak, igazán a jókora forgalomesést hozó 2007 eredményezheti a további koncentrálódást.

A magyar kiskereskedelemben az utóbbi tíz évben lezajlott hatalmas forgalomnövekedés fő haszonélvezői multinacionális kereskedelmi láncok voltak, amelyek mára a hazai kiskereskedelmi piac több mint felét fedik le, míg a kárvallottjai a kisméretű, egy-két boltot üzemeltető kereskedők. A magyar kereskedők közül többnyire azok tudták állni a versenyt, akik a nagyra növő hazai beszerzési társaságokhoz (Coop, CBA, Reál) csatlakoztak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik