Üzleti tippek

Tíz tipp: hogyan hajt hasznot a hálózat?

admin

2008. 02. 15. 16:00

Barátok, ismerősök, régi szerelmek, volt kollégák találnak újra egymásra az online szociális hálózatok segítségével. Fel lehetne ezt használni üzleti célokra is?

A szociális hálózatok növekvő sikere a meglévő emberi kapcsolatok virtuális leképezésében rejlik. Az egybegyűjtött sok egyéni felhasználó azonban olyan rejtett hozzáadott értéket is képvisel, ami számos üzleti lehetőséget rejt magában.


Kísérletezzen!

Akinek például habszivacsgyártó vállalkozása van, annak érdemes lehet az ilyen online felületeken saját csoportot létrehoznia, és a habszivacsok iránt érdeklődőket egy felhasználói csoportba gyűjtenie. Ennek előnye (az ingyenes felületen kívül) a potenciális vevői célcsoporttal való aktív kapcsolattartás. Első kézből, pontosan megismerhetjük a fogyasztói igényeket, rugalmasan és gyorsan reagálhatunk.


Csatlakozzon!

A szociális hálózatokon több tízmillió ember megfordul naponta. A leginkább felkapott oldalakon nagy népszerűségnek örvendenek a különféle felhasználói fórumok is. Ezek a felületek egyben olyan közösségi tudásmegosztó oldalként is működnek, ahol a felhasználók kicserélik nézeteiket egy-egy termékről vagy szolgáltatásról. Ha szakmai területünkön szaktanácsadással segítjük a felhasználókat, ennek a fórumon írásos nyoma marad. Akik később (esetleg hónapok, évek múlva) hasonló problémába ütköznek, a mi tanácsainkat fogják az oldalakon megtalálni. A szakértelem egyértelmű, virtuális megjelenése hitelességet ad, és lehetőséget teremthet új munkák és megrendelések megszerzésére.


Építsen kapcsolati tőkét!

Amikor a régi barátokkal, ismerősökkel a kapcsolat újra aktívvá válik, megindul a felek között a kétirányú folyamatos információáramlás. Az online szociális térben a hagyományos módszereknél egyszerűbb és kevésbé időigényes a kapcsolattartás egyszerre több emberrel. Keresse a kapcsolattartás lehetőségét kínáló újszerű megoldásokat a szociális hálózatokon! Felnövekvőben van egy új generáció, amelynek életében az e-mail, a chat már alapkészségszinten van jelen.


Teremtsen divatot!

Egyetlen felhasználó sem szereti, ha kéretlen reklámlevelekkel bombázzák. Megutálhatják a céget és üzleti szolgáltatásait még azok is, akik különben lehetséges vásárlói lennének. Az online térben egy cég számára érdemes inkább visszafogott, a felhasználók érdekeit szem előtt tartó, jól átgondolt hirdetési stratégiát kidolgozni. Azokon a szociális hálózati oldalakon, ahol például nyílt fejlesztési lehetőségek vannak (mint például a Facebook), érdemes lehet önálló kis alkalmazást kifejleszteni, majd a meglévő üzleti partnerek körében is népszerűsíteni. A divatos megoldások kreatívnak, frissnek mutatják vállalkozását.


Legyen elérhető!

Ma már nem elég egy statikus honlap a cég szolgáltatásairól vagy egy e-mail cím, az ügyfelek mind folyamatosabb és rugalmasabb kapcsolattartást várnak el. Az online szociális hálózati térben a felhasználók a nap 24 órájában akármikor megjelenhetnek, ennek megfelelően a cégnek is olyan felületet kell létrehoznia, ahol akármelyik napszakban naprakész segítséghez, friss információkhoz juthat az érdeklődő. Ennek hosszú távú előnye a felhasználói elégedettség növekedése.


Keltse fel a figyelmet!

Alakítson ki egyéni, modern webes arculatot! Törekedjen az egyszerűségre! Ha sikerül olyan egyéni karaktert létrehoznia, amiről a felhasználók többségének az ön cége jut eszébe, sikeres koncepciót választott. A figyelemfelkeltő megoldások (például: egyedi megjelenítés, különleges hirdetési minta) a megcélzott fogyasztói célcsoportok igényeit és reális lehetőségeit tükrözzék! Dolgozzon ki olyan eljárásokat, amelyek segítségével pontosan mérhetővé válik online tevékenységének eredménye!


Vonzza a felhasználókat!

A szociális hálózatokon elért felhasználókat terelje saját oldalaira! A klasszikus marketinglehetőségek (értékesítési akciók, nyereményjátékok) mellett ezt leginkább azzal érheti el, hogy az adott témakörrel kapcsolatos további információkat kínál. A saját céges oldalakra terelt felhasználói csoportok legnagyobb előnye a pontos aktivitás mérésének lehetősége.


Multimédiás lehetőségek

A közösségi oldalak népszerűségével új korszakába léphet a videómegosztás. Egy jól megválasztott gerillamarketing megoldás rendkívül gyorsan elterjedhet az integrált videómegosztó szolgáltatások segítségével. Általában: hirdetései akkor lehetnek különösen hatékonyak, ha nyitottá válik a legújabb, népszerű alkalmazásokban rejlő előnyök és megoldások iránt.


Egyéb alkalmazások

Indítson saját online információs és tanácsadó szolgálatot azonnali üzenetküldő rendszereken. Munkatársainak legyen YouTube-os videós névjegyük. Képviseltesse magát üzleti szociális hálózatokon. Erősítse folyamatosan virtuális világbeli jelenlétét, legyen nyitott az újszerű megoldásokra!


Keresse a kapcsolatokat!

Számos szociális hálózati oldalon professzionális szakemberek építhetik szakmai kapcsolataikat a világban, ilyen például a LinkedIn, a Plaxo, a Xanga.com. Az ilyen oldalakon való regisztráció és aktív jelenlét segítheti a hasonló érdeklődési körű szakemberek és cégek globális egymásra találását, illetve a beszállítói, kereskedelmi kapcsolatok bővülését. Az ilyen megbízható online üzleti megoldások elterjedésével a kkv-k egyik legnagyobb előnyévé válhat a földrajzilag korlátlan rugalmasság a globális piaci szintéren.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kecskemét, 2017. szeptember 21.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (b) és Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (MBMH) ügyvezető igazgatója (az autóban) a Mercedes-Benz gyár összeszerelő üzemében Kecskeméten 2017. szeptember 21-én. Ezen a napon letették az autógyár közvetlen szomszédságában felépülő új képzési központ alapkövét.
MTI Fotó: Ujvári Sándor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.