Üzleti tippek

A Toyota dönti le trónjáról a General Motorst

Majdnem 40 milliárd dolláros rekordveszteséget szenvedett el 2007-ben a General Motors (GM), igaz ez leginkább adózási és nem működési okokra vezethető vissza. Idén biztos, hogy a GM átadja első helyét a Toyotának, 77 éves láncot megszakítva ezzel.

Akár minden negyedik dolgozójától megválhat idén a General Motors, hiszen a legutóbbi bejelentésük szerint a 266 ezer munkatársuk közül 74 ezer távozhat végkielégítéssel. A lépés nyilván összefügg azzal, hogy 2007-re a GM horribilis nagyságú, 37,5 milliárd dolláros veszteségről számolt be, ami közel húszszorosa a 2006-os negatív eredménynek.

Hangsúlyozni kell ugyanakkor, hogy a megdöbbentő 37,5 milliárdos veszteség igazából papíron létezik, mivel az adóleírásokra vonatkozik, a tényleges üzemeltetéssel összefüggő veszteség mindössze 23 millió dollár – derül ki az autóipari mamut jelentéséből. Persze az jelzés értékű, hogy tavaly a GM bevétele 181 milliárd dollár volt, szemben a 2006-os 206 milliárddal, ami 12 százalékos visszaesés.

Beint a Toyota

A visszaeső értékesítés előre vetíti, hogy 77 év után a General Motors idén majdnem biztosan elveszti a világ legnagyobb autógyártója címet. A “végzet” már majdnem tavaly bekövetkezett, hiszen a két autóipari óriás fej-fej mellett 9,37 millió autót értékesített. 2008. viszont biztosan a vereség éve lesz a GM-nek, hiszen japán riválisa idén 9,85 millió autó eladásával számol. Ha ez sikerül a Toyotának, akkor nem csak elsőségétől fosztja meg a General Motors-t, de minden idők ágazati rekordját is megdöntik a japánok, hiszen a GM eddigi rekordja 9,55 millió jármű volt, amit 1978-ban jegyzett az amerikai társaság, amely olyan márkák birtokosa mint a Buick, a Cadillac, a Chevrolet, a Hummer, a Pontiac, vagy külföldön a Daewoo, az Opel, a Saab, vagy Vauxhall, hogy a legismertebbeket említsük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik