Üzleti tippek

Medián WebProfile: év végi látogatottság a hazai weben

.

Az év végi ünnepek megváltoztatják az emberek hangulatát, kilépnek a mindennapok megszokott ritmusából, ilyenkor némileg csökken a hazai website-ok látogatottsága, munkanapokon 15, munkaszüneti napokon 2 százalékkal. Érezhetően visszaesik a híroldalak látogatottsága, ebben minden bizonnyal az is közrejátszik, hogy az online szerkesztőségek ilyenkor kisebb létszámmal dolgoznak. A politikai oldalak látogatóinak száma átlagosan mintegy 10 százalékkal marad el a megszokottól, a bulvároldalaké 1-2 százalékkal. Az autós weblapokat 15 százalékkal kevesebben keresik fel. Ugyanakkor az IT-oldalak látogatottsága kismértékben emelkedik, elsősorban a 25 év alatti nőknek köszönhetően, akik a karácsonyra kapott új számítógéphez vagy mobiltelefonhoz keresnek támogatást a weben.
Az ünnepek alatt és között az emberek több időt szentelnek a családnak, a barátoknak. A karácsonyi és újévi jókívánságok közvetítésében az elektronikus levelezés mellett mind nagyobb szerepet kapnak a közösségi site-ok. Népszerűek a receptoldalak és a horoszkóp jelentősége sem csökken, különösen az év első napján kiemelkedő a látogatottságuk. Az ünnepi hangulatban nem a jövőtervezés áll a középpontban, az állásajánló oldalak látogatottsága éppúgy visszaesik, mint az egészséggel foglalkozó website-oké.
A látogatószám alakulását nemek szerint vizsgálva jól látszik, hogy az ünnepi hangulat jobban megérinti a nőket. A táblázat nemek szerinti bontásban mutatja az online szolgáltatások szabadnapi látogatottságának átlagos változását a december 23-a és január 1-je közötti időszakban, a novemberi eredményekhez viszonyítva.
Az ünnepek alatti internetezési szokásokat jól jellemzik a nemenként és korcsoportonként bontott napi látogatógrafikonok. Példaképpen nézzük a december 24-i chartokat.
Ezen a napon a férfiak és a nők aránya 55:45 volt. Ehhez képest szembetűnő, hogy a férfiak száma az egész nap során bő 20 százalékkal magasabb, azaz nemcsak több férfi netezett 24-én, hanem jelentősen aktívabbak is voltak. A nők egész nap jóval visszafogottabban interneteztek, a nap első felében alighanem a sütés-főzés, készülődés kötötte le őket, míg délutántól átadták magukat az ünnepnek. A görbéken látható hullámok a tévé hatását jelzik, amely ezen a napon a szokottnál erősebb konkurenciát jelent az internet számára.
A napi görbéken 16 és 20 óra között alacsonyabb forgalom látható, jellemzően ilyenkor gyűlnek össze a családok a fa körül. Ezt követően mérsékeltebb marad az internetforgalom a szokottnál, s ez arra utal, hogy az emberek az estét is inkább együtt töltik.
Az ünnepek elmúltával, akárcsak a korábbi években, jókora lendületet vesz a hazai internetforgalom. Egymás után születnek az újabb és újabb rekordok. 2008 első napjaiban a hazai látogatók száma munkaszüneti napon meghaladta a 2 milliót, munkanapon pedig a 2,5 milliót.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik