Üzleti tippek

Innováció és társadalmi felelősség

Az innovációt és a versenyképességet tartja cége két legfontosabb tulajdonságának Leon van de Pas, a Nav N Go ügyvezetője. Navigáció a gyors segítségért nevű segélyakciójukról is kérdeztük.

– Mit várt az Üzlet & Siker pályázatától? Mennyiben váltotta be a pályázat a hozzá fűzött reményeket?

– Az Üzlet & Siker Minősített Vállalkozása pályázata azért jelent számunkra sokat, mert elsősorban azt a két dolgot díjazza, amelyek nálunk is az elsők között szerepelnek: a vállalat innovációs készségét és versenyképességét. Szerettük volna megméretni magunkat, és kíváncsian vártuk az eredményt, hiszen korábban nem indultunk hasonló pályázaton.

Leon van de Pas



A hollandiai Goirle-ban született 1968-ban. Középiskolai tanulmányai után közgazdászdiplomát szerzett 1992-ben a hollandiai Hague Egyetemen. Karrierje már felsőfokú tanulmányaival párhuzamosan elindult: 1991-ben Szingapúrban kezdett dolgozni a Philips Lightingnál mint értékesítési menedzser. 1992-től öt éven át dolgozott a németországi Lübeckben a Draegerwerk AG-nál mint nemzetközi értékesítési menedzser az orvosi felszerelések piacán. Ez után a párizsi Schlumberger Industries-nál dolgozott három évig, majd egy évig Londonban SIM-kártya-értékesítési vezetőként az EMEA-nél, ahol csapatával 65 szolgáltatót látott el a régióban SIM kártyákkal, valamint ezekhez kapcsolódó platformokkal és szolgáltatásokkal. Abban az időben kezdődött meg a mobiltelefonok robbanásszerű elterjedése. A siker felhívta a figyelmét a kisebb induló cégekre éppen az internetforradalom közepén, 1999-ben. Ez motiválta arra, hogy létrehozzon egy mobiljátékokat fejlesztő vállalatot, amelynek útját Bordeaux-ban, majd Sanghajban egyengette. 2004-ben úgy döntött, a Tele Atlas térképész világcégnél folytatja karrierjét értékesítési vezérigazgatóként, így a belgiumi Gentbe költözött. Két év elteltével új kihívást keresve találkozott a Nav N Go Kft.-vel, 2007 márciusa óta ő az ügyvezető igazgató.

Cég neve: Nav N Go Kft.
Alapítás éve: 2004
Ügyvezető: Leon van de Pas, 39 éves
Ágazat, főtevékenység: A Nav N Go szoftverfejlesztő cég, mely elsősorban navigációs szoftvert és ahhoz kapcsolódó alkalmazásokat fejleszt. Emellett igen népszerűek a beolvadt PDAmill mobiljátékai is. Legismertebb termékük az iGO My way GPS-navigációs szoftver, amelyet ma már nemcsak Európában, hanem hardvergyártó partnereknek köszönhetően több kontinensen is használnak.
Alkalmazotti létszám: 160
Árbevétel: közel kétmilliárd forint
Indult-e korábban a pályázaton? Nem

– Adott-e új információt a pályázati gyorsaudit? Megtudtak-e valami meglepőt saját cégükről?

– Új információt nem adott az audit, hiszen igyekszünk teljes mértékben átlátni cégünk pénzügyeit, így nem is lett volna szerencsés, ha egy ilyen vizsgálat meglepetést okoz számunkra. Sokkal inkább elmondhatjuk azt, hogy az Üzlet & Siker versenyképességi felmérése megerősítette saját elképzelésünket arról, hogy miben rendelkezünk előnyökkel, és mi az, amiben még fejlődnünk kell.

– Az elnyert cím mennyiben befolyásolja cége megítélését? Számít-e az efféle elismerés a piacon?

– Úgy gondoljuk, hogy nem elsősorban az üzleti és egyéb díjak, hanem a felmutatott, valós eredmények alapján érdemes megítélni egy-egy céget. Abból, hogy hogyan tudnak „gyökeret ereszteni” az adott területen, hogy mennyire képesek előretörni, aztán tovább erősíteni piaci pozíciójukat, és növelni bevételeiket. Ugyanakkor az is kulcsfontosságú, hogy a cég neve jól csengjen üzleti körökben, és megbízható, komoly vállalatként tartsák számon. Ez utóbbihoz kétségtelenül hozzájárulnak az olyan elismerések, mint az Üzlet & Siker Minősített Vállalkozása-díj.

– Manapság divat egy szolgáltatáscsomag vagy termékkör fókuszcsoportjaként a kkv-kat megjelölni. Önök mennyire számolnak ezzel a piaccal?

– Számunkra nem jelent perspektívát ez a csoport. Elsősorban külföldre összpontosítunk, partnereink nagy többsége multinacionális vállalkozás.

– Van jövője ma Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknak? Vagy az egyetlen út a növekedés és a fúzió?

– Úgy gondoljuk, hogy mindenképpen van jövője a kis- és középvállalkozásoknak, amelyek egyre fontosabb szerephez jutnak a nemzetközi piacon is. Ugyanakkor a Nav N Go célja egyértelműen a növekedés. Fúzióra eddig nem volt szükségünk, hiszen csak abban az esetben kell egyesülnie két vagy több cégnek, ha az egyiknek olyasmire van szüksége, ami neki magának nincs meg. Nem zárható ki, hogy a jövőben mi is fuzionálunk, de nem szerepel a terveink között.

– Gazdasági megszorító intézkedések közepette, politikailag instabil légkörben, sokszor monopolisztikus piacokon mi lehet a kitörési pont a kkv-k számára?

– A politikának nem kell és nem is szabad rányomnia a bélyegét egy vállalkozásra. Nekünk bevált a külföldi piac felé fordulás, ezt tudjuk tanácsolni másoknak is.

– Miért fontos cégüknek a társadalmi felelősségvállalás? Ez azért is érdekes, mert a hazai kkv-k körében ez nem jellemző. Sőt, a globális szemléletmód is ritka.

– Úgy véljük, ha képesek vagyunk segítséget nyújtani, akkor nem szabad elszalasztani a lehetőséget. A cégünk tevékenységéhez szorosan kapcsolódó GPS-navigáció még mindig új technológiának számít, és bár egyre elterjedtebb, sokan nem ismerik az előnyeit, pedig a tájékozódás néhány területen kiemelten fontos, egyes esetekben életeket is menthet. A Nav N Go ezt felismerve kezdte el támogatási programját a hazai mentők, tűzoltók és egyéb segélyszervezetek számára, akiknek ingyen ajánljuk fel iGO My way GPS-navigációs szoftverünket. „Navigáció a gyors segítségért” segélyakciónkban már több megye mentőautóit szereltük fel műholdas navigációval, célunk pedig, hogy az egész országban tudják használni a GPS-technológiát az életmentésben. Kicsit más terület, de ugyancsak a társadalmi felelősségvállaláshoz tartozik a környezettudatos gondolkodás, mely szintén a kezdettől fogva helyet kapott cégünk életében. Csomagolásaink az EU-szabványnak megfelelő, környezetbarát anyagokból készülnek. A szoftverünkhöz járó felhasználói kézikönyvet elektronikusan tesszük közzé, hogy ezzel is kisebb legyen a kibocsátott papír mennyisége.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik