Üzleti tippek

Párizs nem kér az óriásplakátokból

A párizsi önkormányzat közgyűlése a reklámozást érintő új szabályozásában jelentősen csökkentette a reklámfelületeket a francia fővárosban - adta hírül szerdán a France Info hírrádió.

Négy évi társadalmi vita után kedd esti közgyűlésén a párizsi önkormányzat úgy döntött, hogy a városszerte, de elsősorban a bevezető autóutak mentén látható több, mint ezer, 12 négyzetméternyi felületű 4×3 méteres óriásplakátnak el kell tűnnie Párizsból.


A francia fővárosban jelenleg 2500 nyolc és tizenkét négyzetméteres óriásplakát található, de január 1-től a maximális méret nyolc négyzetméter lesz. Sőt, az éjszaka felületüket váltó hirdetőtáblák, a hatezer üzlet bejáratára vagy kirakatába kitett kisebb reklámhordozók, a tömegközlekedési járművekre és taxikra felragasztott hirdetések is megszűnnek a francia fővárosban. A Montmartre turista negyedében és az iskolák körüli 50 méteres körzetben egyáltalán nem lehet ezentúl hirdetést kitenni.

A rendeletet a fővárosban többségben lévő baloldal és a Zöldek, valamint a centristák szavazták meg, míg a kormánypárti jobbközép Népi Mozgalom Uniója (UMO) az intézkedés ellen voksolt.


A Zöldek üdvözölték, hogy a fővárosban csökken elsőként a “rekláminvázió” Franciaországban és javul esztétikailag a városkép. A hirdetőket képviselő Utcai Reklámozás Uniójának elnöke viszont túl szigorúnak tartja a szabályozást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik