Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke
A magyar hírközlési piacon 2007-ben is folytatódtak az elmúlt időszakban tapasztalt kedvező folyamatok. Tovább erősödött a verseny, a szolgáltatások döntő többségét az ország legtöbb területén már versengő szolgáltatók ajánlatai közül lehet kiválasztani, és a verseny, valamint a szabályozás hatására a hat százalék feletti infláció ellenére is tovább csökkentek a kiskereskedelmi árak. Bár a széles sáv elterjedésében még mindig el vagyunk maradva az európai átlagtól, fejlődésünk üteme viszonylag gyors. A növekedés alapján az EU-ban a középmezőny elején állunk, és immár a lakosság jóval több mint 16 százalékának van valamilyen – vezetékes, kábeltelevíziós vagy vezeték nélküli – széles sávú előfizetése. Az NHH folyamatosan dolgozik az akadályok lebontásán, így 2008-ban a széles sávú internet további erőteljes térnyerésével lehet kalkulálni, különösen azért, mert hagyományos szolgáltatók mellett immár a mobilok is nagyon aktívak ezen a területen.
Gerentsér Imre, a Sanoma Új Média Divízió vezetője
Elégedett vagyok a 2007-ben elért eredményekkel, hirdetési bevételünk növekedése a piaci átlagot 20-30 százalékkal haladta meg. Az idén egyre erőteljesebben érvényesült egy új trend, amelyre a jövőben is kiemelt figyelmet kell fordítani: előtérbe kerültek a női internetezők. Nemzetközi adatok azt mutatják, hogy a nők lassan átveszik az uralmat a világhálón a férfiaktól, többet használják, többet költenek a weben. A Sanománál ezt felismerve a már eddig is erre a célközönségre koncentráló tartalmak (Nők Lapja internetes változata) mellett elindítottuk a Story magazin online verzióját, illetve a Cosmopolitan.hu-t. Jövőre a bevételünk diverzifikálására törekszünk, szeretnénk elérni, hogy a klasszikus hirdetések mellett növekedjen az egyéb szolgáltatásokból származó forgalom aránya.
Zsembery György, a HTCC marketing vezérigazgató-helyettese
A Hungarian Telephone and Cable Corporation (HTCC) a PanTel után az Invitel felvásárlásával magyarországi vezetékes távközlési piaci részesedését 20-25 százalékra növelte. A Tele2 magyarországi vállalatának októberi megvételével 500 ezer lakossági előfizetővel bővíti a cégcsoport jelenleg közel 750 ezres bázisát.
A növekedés nemcsak a felvásárlásoknak köszönhető, hanem a széles sávú előfizetők táborának hazai bővülését meghaladó ADSL-értékesítésből és ügyfélszerzésből a T-Com területén. A 2008-as év a szolgáltatási portfólió további bővítéséről szól. A széles sávú internetes bővülés piaci átlag felett tartása mellett a kis- és középvállalatoknak nyújtott testreszabott szolgáltatások jelenthetnek növekedési lehetőségét.
Megyeri Tibor, a T-Online vezérigazgató-helyettese
Egyértelműen a széles sáv éve volt 2007, jelentős mértékben bővült az ilyen típusú előfizetések száma, s minden más technológia visszaszorult az internetes piacon. A net népszerűségének növekedésével párhuzamosan megnőtt és megváltozott a számítógép szerepe, tapasztalataink szerint egyre többen azért vásárolnak PC-t, hogy netezhessenek. Változás zajlik a tartalomszolgáltatás területén is, nagyon megerősödött a felhasználók által generált tartalom. Ez jól mérhető a forgalmi adatokon is, megváltozott a le- és feltöltés közötti arány, az utóbbi részesedése jelentős mértékben nőtt a teljes forgalmon belül. Jövőre a gyors világhálós kapcsolatok további terjedésére számítok, illetve a mobil széles sáv megerősödésére. Nagyon komoly fejlődést várok az internet alapú televíziós szolgáltatásban, ennek jelei egyébként már az év végén is mutatkoznak.
Novák Katalin Spanyolországban került elő egy andalúziai ezredessel
Az Andalúziai Királyi Lovasiskolában fényképezkedett lovakkal és a magas rangú spanyol katonatiszttel.