Üzleti tippek

Hülye, aki nem ünnepel – százmillióért

Százmillió forintra büntette a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a Media Marktot, mert véleménye szerint a „Hülye, aki nem ünnepel” reklámkampány káros a gyerekek értékítéletének fejlődésére- írja a Napi gazdaság.

A fogyasztóvédelem szerint a 2007. május és június közötti időszakban folytatott reklám silány kifejezésmódja a gyermekeknél értékrendbeli torzulást, értékzavart idézhet elő. A bemutatott hamis értékrend a gyermekek személyiségét, erkölcsi fejlődését és erkölcsi érzékét „nagymértékben hátrányosan” befolyásolja – indokolja a hivatal a büntetést.

A százmililós bírság mellett a regionális fogyesztóvédelmi hatóságok összesen 2,6 millió forintbüntetést róttak ki köztéri reklámozókra ugyanezen ügy miatt. Ám a kampányban részt vevő elektromos médiumokat a hatóság „nem piszkálta” – írja a lap. Az Önszabályozó Reklámtestület először kifogástalannak minősítette a kampányt, majd a támadások után úgy fogalmazott: a tévés szpotokból kiderül, valójában miért használják a szlogent, az óriásplakátokról azonban nem.

Maurer Andor, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója értetlenül fogadta a bírságolást. A cég a kampány előtt kikérte a reklámtestület véleményét, amely nem talált benne etikai kifogást.

Címkék: média

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

chris borland (chris borland)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.