Üzleti tippek

Online erősít a BBJ

admin
admin

2007. 11. 27. 12:00

Ismét tulajdonost váltott az első magyarországi angol nyelvű hetilap, a Budapest Business Journal. Az Absolut Media átszervez, és online felületen fejleszt.

Az Absolut Media célja, hogy stabilizálja a Budapest Business Journal (BBJ) és a kapcsolódó termékek pénzügyi hátterét – jelezte érdeklődésünkre Botka Tamás kiadóigazgató. Hangsúlyozta: a korábbi szerkezeti struktúrán mindenképpen változtatnak, hogy csökkentsenek a költségeken. Ezt azzal is elősegítik, hogy sok feladatot kiszerveznek. A korábbi alkalmazottakkal lapzártánkkor még javában folytak az egyeztetések. Botka Tamás elmondta: szeretnék tovább folytatni a munkát az újságírókkal.

Hamarosan több fejlesztésre is sor kerül a vezető szerint. Első körben az értékesítési és terjesztési rendszert kívánják megújítani, újraindul a stratégiai együttműködés a Malévval, és hasonlót terveznek a reptérrel is. Ezen túl a kiadói, illetve marketingtevékenységgel foglalkozó egyéb társaságaikkal együtt hamarosan új székhelyre költöznek. A BBJ-t tekintve a kiadóigazgató hangsúlyozta: az online felület lesz a húzóágazat amellett, hogy a nyomtatott lap sem veszít szerepéből. A site esetében jelentős fejlesztések várhatók, részleteket azonban a vezető csak későbbre ígért. Azt azonban már most jelezte, hogy interneten magyar nyelven is elérhetővé kívánják tenni a tartalmat.

Titkos részletek

A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra. Információnk szerint korábban százmillió forintot is meghaladó összeget kellett volna leszurkolnia a leendő tulajdonosnak, az ár azonban az utóbbi időben csökkenhetett, és nem kizárt, hogy végül az említett összeg töredékéért kelt el a csomag. Az értékesítés már régóta napirenden volt, úgy tudjuk, hogy a nagy lapkiadóknak is felajánlották megvételre a BBJ-t, azok viszont nem láttak fantáziát a termék továbbvitelében. A portfólióba tartozó Resource IngatlanInfo viszont már a nyáron vevőre talált, miután a Portfólió.hu tulajdonosaként ismert NET Média Zrt. megvásárolta.
Az Absolut Media a BBJ mellett megszerezte a hozzá tartozó teljes termékcsoportot is, beleértve a BBJ online-t, a Book of Listset, a Hungary A. M.-et, illetve az üzleti konferencia üzletágat.

Jó kezdés

Átalakult testvér


A hasonló nevű cseh hetilap, a Prague Business Journal 2004 januárjában átmenetileg megszűnt, miután kiadója, a PBJ s. r. o. komoly adósságot halmozott fel, és zárolták számlájukat. Később Czech Business Weekly néven újraindultak egy új tulajdonossal. A PBJ kiadója ugyanaz a New World Publishing Inc. volt, amely akkoriban a BBJ-t is jegyezte. Mellettük még működik a lengyel Warsaw Business Journal, amely a Valkea Media Sp. z o.o. gondozásában jelenik meg.

A BBJ-t kiadó Új Világ Lapkiadót még a kilencvenes évek elején alapította Stephen O’Connor. Az ő gazdasági kapcsolatainak köszönhetően az első néhány évben kifejezetten jól működött a hetilap. Később azonban, ahogy csökkenni kezdett a hazánkban dolgozó külföldiek száma, a magazin egyre gyengébben teljesített, több tulajdonos- és főszerkesztőváltásra is sor került. A lap legutóbb, 2004 áprilisától az olasz érdekeltségű, de luxemburgi székhelyű Medial European Communica¬tions Holding SA tulajdonában volt. A cég az amerikai New World Publishing Inc.-től szerezte meg a kiadói jogokat.

A BBJ lapunk számításai szerint évi 300-400 millió körüli költségvetéssel működött, piaci információk szerint O’Connor távozása óta szinte folyamatosan veszteséget termelve.

2004 végén még azzal is próbálkoztak, hogy az élesedő versenyben magyar nyelvű kiadással erősítsék meg pozíciójukat. A magyar BBJ tízezer példányban készült, végül azonban 2005 júliusában megszüntették a kiadványt.

Kiútkeresés

Nagy kérdés, hogy mire jut a BBJ-vel a többek között a Luxury Budapest – BP07 angol nyelvű prémium évkönyvet, a Stílus- és a Vital magazint, valamint az Érdi Újságot jegyző Absolut Media. A kiadó korábban hosszú évekig veszteségesen működött, legutóbbi mérlegük szerint azonban a 2006-os évet ötmillió forintos profittal zárták. A BBJ sikere nagyban függ a terjesztési rendszer fejlesztésén és az online felület értékesítési eredményein. A nyomtatott lapból egyébként csak 894 darabot értékesítenek, több mint kilencezres terjesztett példányszám mellett. Hét évvel korábban kétszer ennyi adtak el belőle.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.