Első fokon háromszázmillió forintos bírsággal sújtotta a BAT Pécsi Dohánygyár Kft.-t a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amiért a cigarettagyár 2007. elején 1638 promócióból álló illegális dohányreklám-kampányt rendelt meg 731 helyszínen. A lebonyolítást végző hosstescéget, a HPS Kft.-t százmillió, míg a helyszínek egy részét biztosító Spar Magyarország Kft.-t hetvenmillió forintra büntették.
A határozat értelmében azzal valósult meg a tiltott dohányreklám, hogy az üzletek előtt felállított standokon ajándéktárgyakat (többek között öngyújtót, kávésbögréket) osztogattak az ország Spar és Tesco üzleteiben annak, aki meghatározott mennyiségű „Pall Mall” cigarettát vásárolt.
Áremelést hoz a visszaváltási rendszer: az 50 forintos betétdíjnál nagyobb mértékben drágulhatnak az italok
A 24.hu egybegyűjtötte, hogy a gyártóknak és a kereskedőknek, így közvetve majd a vásárlóknak milyen pluszköltségekkel szükséges számolniuk a kötelező visszaváltási rendszer bevezetése után.