Üzleti tippek

A tévécsatornák megítélését vizsgálta a Szonda Ipsos

Míg a közszolgálati tévéket társadalmi integráló szerep jellemzi, a kereskedelmi adók globális és a társadalmi értékeket közvetítenek, addig a határon túli magyarságot megszólító adók kulturális értékhordozása jelentős - derül ki egy friss kutatásból, amely a tévék által közvetített értékeket vette górcső alá.

A közszolgálati tévék “egyfajta társadalmi integráló szerepet töltenek be”, a kereskedelmi tévék pedig a globális és a társadalmi értékek közvetítésében átlaghoz közeli, a demokratikus, kulturális és művelődési értékek átadásában átlag feletti eredményt értek el – mondta Perjés Tamás médiakutatási igazgatóhelyettes a Szonda Ipsos által a Magyar Televízió (MTV) megrendelésére készített kutatást ismertetve.

Néhány újabb adót – így az Echo TV-t, a Hír TV-t és a Magyar ATV-t – nem lehet elhelyezni a kereskedelmi-közszolgálati viszonyrendszerben; “ezek önálló entitásként jelentkeznek” – mondta, megemlítve, hogy különösen a Hír TV esetében magas az adó által hordozott demokratikus értékeket kiemelők aránya.

Eközben e csatorna megítélése osztja meg talán leginkább a közvéleményt, míg a másik két közéleti adó és a kereskedelmi csatornák versenyének harmadik helyezettje, a Viasat3 megítélésében viszonylag kisebb a szóródás – olvasható a kutatás összegzésében, amely “kimagaslónak” minősíti a Duna TV eredményét a globális értékek közvetítésének terén.

Az alapvetően a határon túli magyarságot megszólító adó megítélése igen jó emellett a kulturális területen is, ugyanakkor a demokratikus és művelődési dimenzióban az m1 megelőzi a Dunát, míg “az m2 csatorna kevésbé markánsan jelenik meg a nézők véleményalkotásában”.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik