Üzleti tippek

A Mol feljelentette az OMV-t

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) Ad Hoc Bizottságának határozata megtévesztőnek ítélte az OMV szeptember közepén folytatott reklámkampányát, amely „a valósággal ellentétben együttműködésre, partneri viszonyra utaló” szöveget tartalmazott a két vállalatra vonatkozóan. A Mol kezdeményezésére indult vizsgálat azt a hirdetést vette szemügyre, amelynek a szövege a következő volt: „Ki kerülhet vezető szerepbe Közép és Dél-Kelet Európában” Mol és OMV, együtt. Érdemes beszélnünk róla! További információ: www.omv.com”


A Mol feljelentette az OMV-t 1

A kifogásolt hirdetés

A panasz lényege az volt, hogy a versenytárs reklámjában jogosulatlanul használja a Mol elnevezését, védjegyét, ezért az megtévesztő. A bizottság álláspontja szerint ugyanis a reklám a Mol és az OMV együttműködésére, partneri kapcsolatára utal, ilyennek „a létét és/vagy kívánatosságát” sugallja.

A bizottság álláspontja szerint a normasértés különösen súlyos, tekintettel a fenti fogyasztói üzenetre, amely a valóságnak nem felel meg, és arra hogy a fogyasztó további információt a www.omv.com oldalon nem talál.

A bizottság ezért egyhangúlag úgy foglalt állást, hogy a hirdetés megsértette a Reklámetikai Kódex jogszerűségről, tisztességről és igazságról, valamint a megtévesztésről szóló cikkelyeit.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik