Üzleti tippek

A Havas-ügy után az RTL is változik

Az őszi szezon kezdetekor a TV2-nél rövid idő alatt több személyi változás is történt, az RTL Klubtól pedig egyes hírek szerint jövőre távozik a menedzsment egyik tagja.

Látja, ezért szeretem a főszerkesztőnket, mert olyan kérdéseket tud írni, amilyeneket én soha nem tudnék, legfeljebb a vezérigazgatónk tudna ilyen „jó” kérdéseket feltenni, de többet nem mondhatok, mert engem figyelnek – mondta Havas Henrik a Tv 2 reggeli műsorában, a Mokkában. Nem sokkal később kiderült: a fent elhangzott mondat miatt a műsorvezetőnek távoznia kell. Úgy tudjuk, Havas azon „rágott be”, hogy évek óta nem kapott saját műsort, és ezzel Várdy Zoltán, a TV2 vezérigazgatója sem kecsegtette. Havas elbocsátását a cég hivatalos közleményében a következővel indokolta: „az elmúlt időben tanúsított viselkedése és megnyilvánulásai nem illeszkednek a csatorna szellemiségéhez, műsorpolitikájához és hosszú távú terveihez”. Mindezt Várdy Zoltán egy interjúban azzal egészítette ki, hogy a kereskedelmi kollégák munkáját is megnehezítette Havas azzal, hogy a játékaiknál kekeckedve mutatta be a hirdetők ajándékait. Más kérdés, hogy a Mokka sikerének egyik kulcsa éppen Havas konfrontatív stílusa volt.

Értékesítési űr?

Tudta-e…?

A Mónika-show vezetője, Erdélyi Mónika gyereket vár, ám a műsor megy tovább, ugyanis előre leforgatják az idei adásokat. Szulák Andrea terhességére hivatkozva távozott a TV2-től, de az m1 Társulat című műsorában való feltűnése arra utal, hogy később sem tér vissza a csatornához.

A „Havas-ügy” másnapján jelentették be, hogy októbertől elhagyja a tévétársaságot Lóránt Gergely, a csatorna marketing- és PR-osztályvezetője is. A szakember ugyanakkor lapunknak elmondta, hogy a távozása és a Havas-letiltás vagy a vezérigazgató-váltás között semmiféle kapcsolat nincs, egyszerűen hét év után váltani szeretne.

Pörgősen indult tehát a szeptember a TV2 háza táján. A csatorna bő egy hónapja kinevezett vezérigazgatójának vélhetően mindez most úgy kellett, mint púp a hátára.

Várdy kinevezésével együtt ugyanis megüresedett a televízió kereskedelmi igazgatói posztja, miközben kezdődnek a jövő évi médiatárgyalások. A vezérigazgatónak így szimultán az értékesítést is felügyelnie kell. Az új vezető megtalálásáig – a TV2 közleménye szerint – „az utóbbi öt év gyakorlatának megfelelően Sárosi István, a csatorna értékesítési vezetője felel az éves szpottárgyalások lebonyolításáért Várdy Zoltán háttértámogatása mellett”. Mindezt tetézi, hogy ősszel a kábeltársaságokkal is meg kellene egyezniük arról, hogy jövőre már fizessenek a csatorna műsorának továbbításáért.

Az RTL Klubnál ehhez képest csend és nyugalom honol, bár jövőre ott is változás várható a menedzsmentben. Több forrásból is úgy értesültünk, hogy a médiatárgyalások befejezése után, 2008. május-június táján távozik Steve Varcoe, a csatorna kereskedelmi igazgatója. A szakember 1999 óta tölti be ezt a posztot, pályáját a hírek szerint a médián kívül szeretné folytatni. Kérdésünkre az RTL Klubnál nem tudták megerősíteni a Varcoe távozásáról szóló értesülésünket.

Pörgős ősz

Amennyiben TV2 eseményeit figyelmen kívül hagyjuk, akkor is megállapítható, hogy az RTL Klub némileg nyugodtabban vághatott neki az őszi szezonnak. Az első fél évben nem volt számottevő bukásuk, a TV2-nél ugyanakkor a nagy dirrel-durral beharangozott saját gyártású produkciók láthatóan nem hozták a várt eredményeket (erről a Marketing&Média előző számában másként vélekedett Kereszty Gábor, a csatorna leköszönt vezérigazgatója).

Ahogy a lapunk 24. oldalán található nézettségi elemzésünkben is olvasható, a TV2 az idén előbb kezdte az őszi szezont, és ez – igaz, csak egy hétig, de – meg is hozta a gyümölcsét. Az Okosabb vagy, mint egy 5.-es? című vetélkedőjükből egyelőre nem lett húzóműsor, viszont a sorozataik közül több is sikeresnek bizonyult. A Jóban Rosszban fixen csatornaátlag felett teljesít, de ugyanez mondható el a Doktor House-ról is, amelynek szeptember 5-i epizódja az elmúlt egy hónap legmagasabb nézettségét hozta a csatornának a 18–49 éves korosztály körében.

A TV2 saját gyártású műsorai közül ősszel folytatódik a Liptai Claudia-show, a Mi kérünk elnézést című kabaré, és megújul az Activity, amelynek műsorvezetője Csiszár Jenő lesz. Új műsor jelentkezik majd Nagy fogyás címmel, Béres Alexandra és Schobert Norbert fitneszmogul vezetésével.

A RTL Klubon egyelőre nem tér vissza a Szombat esti láz, lesz viszont helyette egy Ki mit tud?-okat idéző műsor, a Csillag születik. A nyugdíjazott Legyen ön is milliomos! helyett jön a Pókerarc című napi vetélkedő, vélhetően a Szeress most! helyén, de még nem tudni, hogy pontosan mikortól. Az viszont már eldőlt, hogy szeptember utolsó péntekén tér vissza a Lost, igaz a Miami helyszínelők után, este 10-kor, mert a második évad nézettsége nem hozta a várt eredményt.

A Magyar Televízió a Megasztár jellegű műsorát már el is indította augusztus végén. A Társulat című műsorfolyamban az István a királyhoz keresnek belevaló amatőr énekeseket. Lesz az m1-en napi vetélkedő is, Örökös címmel, Gundel Takács Gábor vezetésével. A közszolgálati tévé magyar sorozattal is jelentkezik. A Tűzvonalban címet viselő krimi első epizódja nem is szerepelt rosszul – persze csak az m1 egyéb műsoraihoz képest – a 18–49 évesek öt százalékát kötötte le, s ezzel olyan műsorokat előzött meg házon belül, mint az Ötöslottó-sorsolás vagy a Csináljuk a fesztivált.

A Viasat 3 elsősorban amerikai sorozatokkal operál ezen az őszön is. Már látható volt az első része a Dirt – A hetilapnak, amely egy szenzációéhes bulvárlap mindennapjaiba enged betekintést. Az első adás 8,5 százalékos közönségaránya magasabb, mint a csatornaátlag. A Viasat újra harcba küldte a Jóbarátokat, a retró jegyében pedig a San Francisco utcáin című sorozatot. A „helyszínelők” márkanév annyira bejött a csatornának, hogy Az igazi helyszínelők címmel egy dokumentumsorozatot is indítanak. Saját gyártású műsorok terén folytatják a Lúzer FC által kikövezett utat: a Sofőrök című műsorban kis hazánk legügyetlenebb autóvezetőinek kínálnak 15 percnyi hírnevet.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik