Üzleti tippek

26 milliárdot költöttünk levélreklámra

Októberben a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) megbízásából, a TeleData Kft. támogatásával felmérés készül a dm-eszközök hatékonyságáról és az ezekkel kapcsolatos fogyasztói magatartásról.

Az analízis egyebek mellett arra keres választ, hogy a dm-eszközök milyen rétegeket érnek el leginkább, valamint az elért csoportokat tekintve mekkora az átfedés, illetve milyen különbségek vannak közöttük – tudatta szerkesztőségünkkkel a DMSZ.

Az analízis másik célja annak feltárása, hogy azok az emberek, akik hajlandóak személyes adatok megadására, jellemzően milyen információkat közölnének a legszívesebben magukról. Van-e különbség e tekintetben a korcsoportok, illetve az eltérő vagyoni helyzetű rétegek között?

A harmadik kérdéskör arra keresi a választ, hogy az autók (3 évnél újabb, illetve annál régebbi) tulajdonosainak milyen attitűdjei vannak a dm-eszközökkel kapcsolatban, s ezek mennyiben mások, mint az autóval nem rendelkezőké.

Az elemzésekből származó következtetéseket a Golden Dove nemzetközi dm-konferencia keretein belül ismerteti majd Bartók János, a TeleData ügyvezetője.

Az idei analízissel, illetve a dm-piaccal kapcsolatban Bartók János elmondta: Magyarországon éves szinten mintegy 30 milliárd forintot költenek direkt marketingre, ami 2006-ban több mint 280 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett. A dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 1,9 milliárd címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek.

Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 dm-küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm-küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm-küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására.

A dm-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm-célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik