Üzleti tippek

Tíz tipp: építsen online cégbirodalmat

A XXI. században azok a vállalatok lehetnek kiemelkedően sikeresek, amelyek időben képesek megtalálni, és sikeresen kiaknázni a világháló üzleti előnyeit.

A világháló mind jelentősebb szerepet játszik a cégek életében. Hogyan építheti sikeresen cége online birodalmát, és hogyan növelheti oldalainak látogatottságát?

Az ügyfél fejével

Az online térben a siker egyik mérője a látogatottság. A világhálón szörföző felhasználók többnyire nem valamely konkrét cég termékeit keresik, hanem különféle problémáik megoldását. Cége ismertségét, online jelenlétét az erősítheti, aki olyan oldalt indít, amely a felhasználók szemszögéből közelít termékei, szolgáltatásai felé. Indítson online ügyfélszolgálatot, azonnali supportvonalat, egyéb praktikus és kényelmi szolgáltatásokat, ezzel növelheti az ügyfelek elégedettségét.

Online és offline

Hirdesse marketingkiadványain és prospektusain, a céges prezentációkon online termékoldalainak elérhetőségét, az online felületen pedig tegyen egyszerűen elérhetővé és letölthetővé mindent, ami az ügyfelek számára érdekes lehet. A nyomtatott anyagokon helyezzen el pontos utalásokat az online felületen található kiterjesztett tartalomra. A kereszthivatkozásokkal nem csak új látogatókat szerezhet. Ha cége honlapja kiemelkedő minőségű, egyszerűen kezelhető és praktikus, akkor biztos lehet abban, hogy ügyfelei ezt megjegyzik. Ez a legjobb imázsjavító eszköz lehet egy vállalat számára.

Online akciók

Hívja fel ügyfelei figyelmét a vállalati honlap elérhető szolgáltatásaira! Ennek egyik legjobb módja lehet, ha időnként csak webes felületen elérhető új akciókat, nyereményjátékokat indít. A jól kitalált nyereményjátékok, webes rejtvények nemcsak szórakoztatók, hanem játszva megismertetik ügyfeleit cége elérhető hasznos webes szolgáltatásaival.

Folyamatos fejlesztés

Számos cég követi el azt a súlyos hibát, hogy évekig hozzá sem nyúl a kialakított honlaphoz. Az online megjelenés ma már nem statikus céges prezentációs oldalt jelent, hanem olyan szolgáltatások összességét, amelyek aktívan integrálódnak a vállalat belső üzleti folyamataihoz. A világháló folyamatosan változik, bővül, ugyanígy a céges oldalaknak is folyamatos karbantartás és fejlesztés alatt kell állniuk. Ha az oldalra időnként visszalátogató felhasználók nem kapnak új, releváns tartalmat, gyorsan a versenytársak honlapjain köthetnek ki. A folyamatos karbantartás pénzben nehezen kifejezhető előnye lehet továbbá, hogy modern, fejlődő vállalat benyomását kelti.

Legyen innovatív!

A XXI. század elejének egyik meghatározó eszköze a gerillamarketing-fogások online alkalmazása. Időnként vezessen be valami apró újdonságot, amivel felkeltheti és folyamatosan fenntarthatja látogatói figyelmét. Egy-egy lazább céges prezentáció, esetleg videó szétküldése közvetetten segít népszerűsíteni vállalatát vagy termékeit az interneten. Az egyszerű és olcsó innovatív megoldásokra jó példa lehet és a közeli jövő sikeres megoldásává válhat youtube-os céges videós névjegyek készítése. Ilyenre Magyarországon ma még nemigen találni gyakorlati példát.

Figyelmet a keresőkre!

A felhasználók aktivitásának folyamatos felmérése segíthet pontosítani a tartalomkezelés és -fejlesztés további irányát, elősegítve a felhasználói érdeklődés további növelését. Az optimalizálás során arra érdemes odafigyelni a leginkább, hogy mit keresnek, honnan érkeznek a látogatók, milyen oldalakra mennek tovább, illetve mennyi időt töltenek a honlapon, és milyen tartalom érdekli őket. A kész honlapot érdemes beregisztrálni a nagy keresőkbe (Yahoo, Google, Altavista, AOL), illetve olyan tematikus metakeresőkbe, ahol a potenciális látogatók felbukkanhatnak.

Mérje a forgalmat!

Ne pazarolja a pénzt felesleges fejlesztésekre, csak olyan fejlesztést indítson el, amelynek gyakorlati haszna van. Tematikus oldalakon elhelyezett célzott hirdetéseket adjon fel, kutasson fel új hirdetési csatornákat. A látogatók belefáradtak a sok csili-vili oldalba, értékelik az átláthatóságot és az egyszerűséget. Ne csak a száraz tényekre fókuszáljon, a tartalom legyen könnyed és szórakoztató, próbáljon meg egyszerű üzeneteket közvetíteni!

Folyamatos figyelem

Amíg régebben a nagyobb munkát a céges honlap elkészítése és tartalommal feltöltése okozta, ma már inkább a szükséges utómunkálatok elvégzése kap nagyobb hangsúlyt. A tematikus blogok és online fórumok figyelése, adott szakmai témakörben népszerű oldalakon saját fórumok nyitása mind segíthet elérni a célközönséget.

Hirdessen hatékonyan!

Kiemelkedő sikere lehet honlapjának akkor, ha nem csak ad-hoc akciókat indít a felhasználók elérésére, hanem jól átgondolt online hirdetési és marketingstratégiával vág neki a virtuális világ meghódításának. A hosszú távú siker záloga lehet az internetes újdonságok folyamatos monitorozása, valamint az ígéretes, új lehetőségek sikeres kiaknázása is.

Keressen új lehetőségeket!

Egy honlapnak akkor lesz igazán nagy a látogatottsága, ha más oldalakról is mind több kereszthivatkozás (link) mutat rá. A kereszthivatkozások növekedésének egyik módja lehet az egyenlő partnerségen alapuló együttműködés kialakítása más szolgáltatókkal, kereskedőkkel, hírportálokkal. Hasznos lehet kölcsönösen egymásra mutató linkeket, bevezetőket elhelyezni a társoldalakon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik