Üzleti tippek

A kkv-k egyharmada méri fel időnként piacát

A kis- és középvállalatokra nem jellemző a szervezett információszerzés, a megkérdezettek fele egyáltalán nem, míg egyharmada csupán alkalmanként végez piacfelmérést és versenytárselemzést – olvasható a KutatóCentrum nem reprezentatív felmérésében.

A szervezett információszerzés inkább a nagyvállalatokra jellemző, ebben a szegmensben a megkérdezettek több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként készíttetnek piacfelmérést, illetve versenytárselemzést. Ezzel szemben a kkv-k fele egyáltalán nem végez hasonló adatgyűjtést- – derül ki az online módszerrel lefolytatott, több ezer fős, de nem reprezentatív értékű kikérdezésekből.

Nem vetik vigyázó szemüket

Azok a kisvállalatok, amelyek mégis foglalkoznak ilyen tevékenységgel, jellemzően alkalmanként, és akkor is leginkább házon belül, tehát nem bíznak meg erre szakosodott külső partnert.

Rendszeres sajtófigyeléssel is csupán a megkérdezett kkv-k 30 százaléka foglalkozik, míg a kutatásban résztvevő nagyvállalatoknál ugyanez az arány csaknem a duplája (59 százalék). A nagyvállalatokra az újság-előfizetés is jellemzőbb: csupán 23 százalékuk nem járat semmilyen napi-, illetve hetilapot, míg a kis- és középvállalatok 36 százaléka nem él az információszerzés e formájával.

Vezet a világháló

Az információforrások jelentőségét tekintve is a világháló vezet, a cég méretétől függetlenül a megkérdezettek körülbelül kétharmada értékelte nagyon fontosnak. Annak ellenére, hogy politikai és gazdasági témában a nagy-, valamint a kis- és középvállalatok körében is az internet után a második legjellemzőbb információforrás a televízió, fontosságát csupán a megkérdezettek körülbelül 30 százaléka értékelte ötös skálán maximálisra.

Sokkal jobb a szaklapok megítélése, a válaszadók 66 százaléka – ezen belül a kkv-k 70 százaléka, a nagyvállalatok 64 százaléka – tájékozódik a szakmát érintő kérdésekről e médiumok segítségével.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik