A szervezett információszerzés inkább a nagyvállalatokra jellemző, ebben a szegmensben a megkérdezettek több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként készíttetnek piacfelmérést, illetve versenytárselemzést. Ezzel szemben a kkv-k fele egyáltalán nem végez hasonló adatgyűjtést- – derül ki az online módszerrel lefolytatott, több ezer fős, de nem reprezentatív értékű kikérdezésekből.
Nem vetik vigyázó szemüket
Azok a kisvállalatok, amelyek mégis foglalkoznak ilyen tevékenységgel, jellemzően alkalmanként, és akkor is leginkább házon belül, tehát nem bíznak meg erre szakosodott külső partnert.
Rendszeres sajtófigyeléssel is csupán a megkérdezett kkv-k 30 százaléka foglalkozik, míg a kutatásban résztvevő nagyvállalatoknál ugyanez az arány csaknem a duplája (59 százalék). A nagyvállalatokra az újság-előfizetés is jellemzőbb: csupán 23 százalékuk nem járat semmilyen napi-, illetve hetilapot, míg a kis- és középvállalatok 36 százaléka nem él az információszerzés e formájával.
Vezet a világháló
Az információforrások jelentőségét tekintve is a világháló vezet, a cég méretétől függetlenül a megkérdezettek körülbelül kétharmada értékelte nagyon fontosnak. Annak ellenére, hogy politikai és gazdasági témában a nagy-, valamint a kis- és középvállalatok körében is az internet után a második legjellemzőbb információforrás a televízió, fontosságát csupán a megkérdezettek körülbelül 30 százaléka értékelte ötös skálán maximálisra.
Sokkal jobb a szaklapok megítélése, a válaszadók 66 százaléka – ezen belül a kkv-k 70 százaléka, a nagyvállalatok 64 százaléka – tájékozódik a szakmát érintő kérdésekről e médiumok segítségével.
Gulyás Gergely: Magyar Péternek volt már SZDSZ-es korszaka
Mutatjuk a legfrissebb bejelentéseket.