Üzleti tippek

Kevés a céges honlap

admin
admin

2007. 08. 10. 15:00

A hazai vállalatoknak csak 27 százaléka jelenik meg saját honlappal a világhálón. Ezeknek fele teszi lehetővé a vállalattal történő online kapcsolatfelvételt, s mindössze 4 százaléka nyújt lehetőséget vásárlásra is.

A BellResearch piackutató cég idén hetedik éve készíti el a Magyar Infokommunikációs Jelentést, amely a hazai piac legnagyobb és legátfogóbb ilyen jellegű felmérése. A jelentés teljes képet ad az üzleti, intézményi és lakossági szegmens távközlési, IT- és internetes piacának aktuális helyzetéről, trendjeiről és jövőjéről.

2007-ben a hazai üzleti szféra (az összesen 238 ezer, legalább 1 főt foglalkoztató cég) 70 százaléka, mintegy 168 ezer szervezet rendelkezik már internet-hozzáféréssel. A legalább 50 főt foglalkoztató közép- és nagyvállalatok körében gyakorlatilag teljes a penetráció, míg a kisvállalatok 95 százalékos ellátottsági szintre zárkóztak fel. Ezzel szemben a 204 ezer, 1-9 alkalmazottat foglalkoztató mikrovállalatoknak mindössze a kétharmada fér hozzá a világhálóhoz.

Saját honlappal a legalább egy alkalmazottat foglalkoztató hazai vállalatok 27 százaléka, összesen mintegy 64 ezer cég jelenik meg a világhálón. A penetráció vállalatmérettel egyenes arányban növekszik: míg az 1-9 fős mikrovállalatoknak csupán 21 százaléka rendelkezik weboldallal, addig a kisvállalatoknak 55, az 50 főnél többet foglalkoztató vállalatoknak pedig több mint 70 százaléka tart fenn saját honlapot; az ellátottság a létszám mellett a PC-számmal és az árbevétel nagyságával is szoros összefüggést mutat.


Kevés az interaktív oldal

A céges weblapokon – a korábbi években mértekhez hasonlóan – továbbra is a leíró, brosúra jellegű tartalmak a leginkább elterjedtek, amelyek jellemzően statikus oldalakon mutatják be a vállalatot, annak termékeit, illetve szolgáltatásait. Az információközlési funkciót tehát a honlapok többsége ellátja, a kétirányú kommunikáció tekintetében azonban már jelentős hiányosságok mutatkoznak: leggyakoribb a központi e-mailen vagy online felületen történő kapcsolatfelvétel, de erre is csak a honlappal rendelkező vállalatok kb. fele biztosít lehetőséget.

A termékek vásárlását, illetve a szolgáltatások igénybevételét támogató tartalmak közül elsősorban a hagyományos, statikus jellegű információk találhatók meg a vállalati oldalakon. Az értékesítést azonban még a kommunikációnál is kevésbé támogatják honlapjukkal a világhálón megjelenő cégek: aktuális árlista például alig egyharmaduknál található meg, az online tranzakciókat pedig még ennél is kisebb arányban (rendelés: 13%, vásárlás: 4%) teszik lehetővé.


A honlapok egyötöde frissül

A tartalmi elemekhez hasonlóan a honlapok technológiai kialakítása tekintetében sem változott jelentősen az összkép a tavalyi évhez képest. Bár a honlap-penetráció a nagyobb vállalatok körében kedvezőbben alakul, a legalább 10 fős vállalatok weblapjainak legnagyobb hányada továbbra is egyedileg programozott, statikus HTML-oldalakból áll, és e tekintetben az egyes vállalatméret-szegmensek között nincsenek különbségek.

Legalább részben dinamikus, gyakran frissülő tartalmat a honlapok egyötöde jelenít meg. Tartalomkezelő rendszerrel (CMS) a 10 fő feletti cégek kevesebb mint egytizede működteti oldalait – az „élenjáró” nagyvállalati szegmensben is csak 13 százalékra tehető az elterjedtség –, míg átfogó vállalati portálmegoldások szinte csak a 250 fő feletti cégeknél fordulnak elő.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

WASHINGTON, DC - DECEMBER 7 : President Donald J. Trump stops to speak with reporters and members of the media as he walks to board Marine One and depart from the South Lawn of the White House on Friday, Dec. 07, 2018 in Washington, DC. (Photo by Jabin Botsford/The Washington Post via Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.